Lucruri pe care nu le stiai despre cafea

By  | 

Cafeaua este una dintre cele mai populare băuturi în toată lumea, iar românii se află printre cei mai mari iubitori ai acesteia, consumând anual în jur de 2,5 kilograme de cafea, arată un studiu realizat de World Research Institute.

Cafeaua este atât de îndrăgită încât multe persoane o preferă în favoarea sexului! Un studiu recent a arătat că mai mult de jumătate dintre respondenţi ar rezista mai mult fără sex decât fără această băutură minune.

Dar, deşi este consumată atât de mult, există numeroase informaţii despre cafea pe care prea puţini le cunosc. Din acest motiv, COSMO ţi-a pregătit o listă cu câteva lucruri pe care nu le ştiai despre cafea.

Cafeina are un impact pozitiv atât asupra memoriei de scurtă durată, cât şi asupra celei de lungă durată. Au existat multe studii privind efectele cafeinei asupra memoriei de scurtă durată, însă abia recent au fost descoperite şi beneficiile acesteia asupra memoriei de lungă durată.

Astfel, 300-400 de miligrame de cafeina pe zi te pot proteja împotriva declinului cognitiv şi al bolii Alzheimer, spune expertul în diete şi nutriţie Jaclyn London.

Cafeina poate spori performanţele atletice. Consumând cafeinia cu o oră înainte să faci sport, performanţele tale vor fi mai bune. Interesant este că s-a demonstrat că reduce percepţia asupra efortului, astfel încât vei putea lucra din greu deşi ai impresia că munceşti la fel de puţin.

Conţinutul de cafeină din cafea variază foarte mult. Într-un studiu publicat recent, cercetătorii au descoperit că poate exista o diferenţă destul de mare între aceaşi băutură comendată de la cafenele diferite. Mai mult de atât, aceaşi băutură, de la acelaşi lanţ de cafenele, poate avea cu până la 300 de miligrame de cafea mai mult, în funcţie de zi.

Conţinutul de cafeină din espresso este mai mic decât la alte cafele. Nu te aşteptai la asta, nu? Deşi cei mai mulţi consideră espresso cea mai puternică băutură, aceasta are doar 40-70 de miligrame de cofeină.

Sursele de cafeină nu sunt limitate doar la băuturi. Ne-am obişnuit să găsim cafeină şi în diferite sucuri şi evergizante, însă şi ciocolata, de exemplu, poate fi o sursă bună. Însă cafeina se poate adăuga în aproape orice mâncare sau substanţă, chiar şi în medicamente.

Tu ştiai aceste lucruri despre cafea?

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *