Legumele de sezon aduc un plus de sanatate

By  | 

Legume

Ridichile, salata verde, spanacul, urzicile, ceapa verde, morcovul si loboda sunt cateva dintre legumele lunii aprilie care contribuie la detoxifierea si fortificarea organismului.

“Ridichile au putine calorii, sunt bogate in vitaminele B, C si in fibre, care iti vor asigura o digestie buna. Si in caz de oboseala e foarte indicat consumul de ridichi”, recomanda nutritionistul Serban Damian.

Salata verde este recunoscuta pentru aportul energetic scazut (13 calorii la 100 de grame) si pentru faptul ca induce senzatia de satietate.

Spanacul este foarte bogat in fibre si sarac in calorii. Contine vitaminele C, B1, B2 si este recomandat persoanelor predispuse la hipotensiune.

Urzicile, pe langa faptul ca sunt o sursa bogata de vitamine si minerale, sunt remediul perfect impotriva bolilor hepatice, reumatice si ajuta la tratarea alergiilor, a anemiei si a bolilor de rinichi.

Ceapa verde este recomandata pentru proprietatile ei diuretice si antibacteriene, dar si pentru aportul de vitamine”, adauga Serban Damian.

In dieta de primavara este indicat sa incluzi si morcovii. Acestia nu sunt doar o sursa importanta de caroten si provitamina A, ci contribuie si la improspatarea si refacerea tenului.

Cu putine calorii, dar cu multe vitamine si saruri minerale, loboda face parte si ea dintre alimentele recomandate.

Fie ca sunt consumate in stare cruda, in salate sau in mancaruri specifice, aceste legume contribuie la mentinerea unei stari fizice si psihice echilibrate.

Fructe

Nu uita sa incluzi in alimentatia ta zilnica si fructele. Acestea au rolul de a creste rezistenta organismului slabit de peste iarna. Poti alege kiwi, bogat in potasiu si important in prevenirea tensiunii arteriale, sau portocalele, care sunt surse semnificative de calciu si vitamine.

De asemenea, merele, perele si lamaile imbunatatesc metabolismul, contribuie la intarirea sistemului imunitar si sunt necesare pentru cresterea si dezvoltarea normala a oricarui organism. Le poti consuma drept gustari intre mese.

Echilibru complet

Alimentatie echilibrata inseamna insa 15% proteine, 30% grasimi si 55 % glucide. Adica: fructe, legume, carne si cereale. “Atentie insa, incearca sa reduci consumul de lactate grase (unt, smantana) si carne grasa de porc si vita”, ne atentioneaza nutritionistul Serban Damian.

“Alege, in schimb, grasimi vegetale precum uleiul de masline, de floarea soarelui si produse pe baza acestora. Poti opta la micul dejun pentru un sandwich cu margarina tartinabila si ardei sau somon. Acestea sunt surse de grasimi nesaturate, de care organismul are nevoie”.

Nu uita de hidratare!

Incearca sa consumi cat mai multe ceaiuri, sucuri naturale, supe si apa pentru eliminarea toxinelor din organism.

Alaturi de o alimentatie sanatoasa si o hidratare adecvata, acorda o atentie sporita si miscarii in aer liber. Un organism sanatos, puternic, echilibrat implica o grija permanenta pentru un stil de viata sanatos.

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *