Legume și fructe de sezon care te ajută să slăbești

By  | 

Mottoul tău în această toamnă ar trebui să fie: mănâncă mai mult ca să cântărești mai puțin! Sigur, nu e vorba de cartofi prăjiți și prăjituri, ci de hrănitoarele fructe și legume.

Să obținem un abdomen plat este o provocare pentru multe dintre noi. Odată ce am permis colăceilor din jurul taliei să se îngroașe, cu mare dificultate vom reuși să scăpăm de ei. Ca să slăbim, mișcarea este necesară, dar nu suficientă.

E nevoie în același timp și de un regim alimentar adecvat. Detoxifiante, sățioase, sărace în calorii, dar bogate în nutrienți protectori, fructele și legumele sunt aliații noștri numărul unu în lupta împotriva kilogramelor în plus. Iată vegetalele care nu trebuie să-ți lipsească din dietă, căci te pot ajuta să slăbești un kilogram pe săptămână.

Broccoli

broccoli fructe toamna

Este, prin excelență, un aliment antiadipos, căci stimulează arderea grăsimilor. Are puține calorii (35/100), dar multe fibre, antioxidanți și aproape toate vitaminele și mineralele. Grație bogăției în fibre, broccoli potolește foamea pentru mai multă vreme, ușurează digestia și combate constipația, iar antioxidanții prețioși pe care îi conține ne feresc de boli de inimă, diabet, cancer. Consumă-l la discreție, în salate sau piure, alături de carne sau pește.

Usturoi

Nu este doar un excelent antibiotic și antiviral natural, ci și un aliment antioxidant capabil să lupte împotriva colesterolului rău. De asemenea, usturoiul intervine și în reglarea apetitului. Cu cât mâncăm mai mult usturoi, cu atât se instalează mai rapid senzația de sațietate. Tot ce ai de făcut este să presari peste mâncarea obișnuită usturoi mărunțit. În acest fel, conform unui studiu efectuat de cercetători niponi, ai putea slăbi în jur de 2 kg pe lună.

Ardei iute

Nu e necesar să-l alegi pe cel mai iute dintre cei mai iuți ca să obții rezultate. Numeroase studii au dovedit că un consum frecvent de ardei iute stimulează semnificativ arderea caloriilor. Și, se pare, cu cât mâncăm mai picant, cu atât apetitul este mai redus. Deși nu trebuie să consumi în exces ardei iute, nu ezita să-l adaugi în preparatele tale preferate, fie ele din carne, fie legume.

Citește și: Dulceață de ardei iute

Vinete

vinete

Un lucru mai puțin știut despre această legumă este că are capacitatea de a scădea nivelul zahărului din sânge. Când glicemia e scăzută, nici insulina nu se secretă în cantități mari, iar cât timp nivelul insulinei are valori mici, organismul folosește ca sursă de energie nu glucoza, ci propriile rezerve de grăsimi. Așadar, mâncând vinete, ai toate șansele să slăbești.

Desigur, nu se pune problema să mănânci salată de vinete cu maioneză, care e ticsită de grăsimi. Dar poți savura vinetele în alte rețete: salată de vinete fără grăsime, coapte la grătar, gătite la cuptor cu usturoi, adăugate în soteuri de legume. Atenție, nu consuma vinetele crude, căci sunt toxice!

Mere

Recunoscut ca excelent aliat al siluetei, mărul ocupă un loc fruntaș și în topul celor mai sănătoase alimente, fiind bogat în antioxidanți, fibre, vitamine și minerale. Înainte de mesele principale, ronțăie un măr: are doar 90 de calorii și multe fibre, care îți aduc rapid senzația de sațietate, astfel că vei mânca mai puține calorii la masă.

Și asta nu e tot: delicioasele fructe împiedică depunerea colesterolului pe vasele de sânge, scad colesterolul rău (LDL), reglează tranzitul intestinal.

Dovleac

dovleac fructe toamna

Pe lângă faptul că este plin de antioxidanți, vitamine (A, C, B5, B9, E) și minerale (fier, calciu, zinc, potasiu, magneziu), dovleacul deține și alte avantaje care ne ajută să slăbim: are puține calorii (26/100 g), potolește foarte bine foamea (e bogat în fibre) și, în plus, conține carnitină, care dinamizează semnificativ metabolismul, ajutând astfel la arderea grăsimilor și la creșterea masei musculare.

Savurează-l după cum poftești: copt, sub formă de supă, piure, fiert la aburi.

Ananas

Deși acum e prezent în magazine tot anul, puțini dintre noi mănâncă ananas vara, când nu ne mai săturăm de piersici, caise, cireșe, pepeni, afine, coacăze. Toamna și iarna, în schimb, când oferta de fructe proaspete e restrânsă, îl includem deseori pe lista de cumpărături, alături de citrice.

Probabil ai auzit până acum că ananasul e foarte bun în curele de slăbire. Da, pentru că are ceva special: o enzimă numită bromelaină, care împiedică stocarea grăsimilor, în special în zona abdomenului și coapselor. În plus, ananasul favorizează arderea grăsimilor deja depuse și este un excelent antiinflamator natural. Avantaje multiple, într-un pachet cu puține calorii: 100 g de fruct au doar 50 cal.

Grepfrut

Acest fruct citric este nelipsit din multe diete de slăbire, din motive întemeiate: are puține calorii (40/100 g), scade nivelul glicemiei (ceea ce ajută la slăbit, după cum am explicat mai devreme) și conține o enzimă care permite reglarea apetitului. Astfel, cu cât mănânci mai mult grepfrut, cu atât mai puțin îți va fi foame. E preferabil să-l mănânci ca atare, nu să-l storci.

Citește și: 7 motive pentru care afinele sunt sănătoase

 

Text: Angelica Cîlțan

Sursă foto: iStock

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *