Lasa-te de zahar… astazi

By  | 

De când mă ştiu m-am dat ȋn vânt după dulciuri, de la negrese aburinde din care curge ciocolata ȋncă fierbinte la albe-ca-zăpada cu delicioasă cremă de lămâie, checuri cu fructe sau ȋngheţate artizanale, deliciul zilelor lungi de vară care rimează şi cu un frappe cu multă gheaţă pisată şi frişcă pufoasă…

Da, recunosc, am reuşit să mă las de fumat, dar la zahăr greu ȋmi este să renunţ de vreme ce am trecut ȋmpreună prin atâtea momente emoţionate: prima despărţire, nunta prietenei mele bune, toate serile relaxante şi prânzurile cu desfătare, magazinele cu delicatese franţuzeşti…

Eu şi dulciurile avem o relaţie ȋndelungată de tipul on&off, când ne iubim mai ceva ca-n poveşti, când ne despărţim pentru totdeauna, doar pentru a ne reȋntâlni ȋntr-o cofetărie.

Dar acum două luni mi-am zis… până aici a fost şi nu mai am de gând să mă ȋntorc la nici o prăjitură care are zahăr, cu atât mai mult rafinat, alb. Dacă, ȋn schimb, este vorba despre miere, sirop de agave, stevia şi alţi ȋnlocuitori slabi calorici, dau undă verde. Iată cum am reuşit:

1.  Mai ȋntâi sucurile şi zahărul din casă
Nu mai pune zahăr ȋn cafea şi ceai şi fă cadou stocurile de zahăr din casă, chiar şi pe cel brun.

Dacă eşti amatoare de sucuri acidulate sau de orice alt suc ȋmbuteliat, spune-le adio pe viaţă şi cumpără-ţi un blender şi un storcător de citrice şi rădăcinoase – cum faci tu sucul acasă nu-l va face nimeni.

Adaugă la sucul de fructe puţină miere, ghimbir şi gheaţă pisată la blender pentru a prepara cel mai delicios smoothie. Nu vei mai duce dorul sucurilor la cutie.

2. Identifică zahărul “ascuns”

Chiar dacă te costă mai mult, merită să treci pe sosuri şi produse bio pentru că sunt şanse mai mici să aibă ingrediente nocive ascunse pe etichetă sub denumiri ciudate.

Ideea este că mulţi producători pun zahăr ȋn sosuri, paste sau preparate din carne pentru a ȋmbunătăţi gustul.
Dacă nu ai făcut asta până acum, obişnuieşte-te să citeşti etichetele şi să te informezi cu privire la denumirile celor mai frecvente ingrediente nocive din alimente.

3. "Lasă" junk food-ul
Te-ai ȋntrebat de ce un hamburger ȋţi satisface şi pofta de ceva bun de mâncare, dar şi pe cea de ceva dulce? Pentru că hamburgerii, ca de altfel mai toate preparatele nesănătoase de tip junk food, conţin zahăr din abundenţă.

Deci, spune la revedere odată pentru totdeauna junk food-ului, cumpără o maşină de pâine şi fă-ţi pâine şi brioşe acasă. Nu trebuie decât să arunci ingredientele ȋn cuvă şi să aştepţi o oră, apoi poţi mânca pâine sănătoasă, integrală, preparată chiar de către tine.

4. Operaţiunea: nu mai pune gura pe prăjituri

Ne delectăm cu prăjituri de la cele mai fragede vârste, aşa că ne este greu să ne despărţim de ele de vreme ce ne amintesc de momentele frumoase din copilărie, de bunici, de vară…, dar trebuie să tăiem zahărul din alimentaţie dacă nu vrem să ne ȋmbolnăvim.

Cea mai bună metodă ar fi să-i cumperi bunicii o carte cu prăjituri cu miere sau ȋnlocuitori de zahăr şi să manănci de acum numai dulciuri din raioanele bio sau pentru diabetici – aşa n-o să duci dorul prăjiturilor cu zahăr procesat.

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *