Laptele de migdale. Beneficii si preparare

By  | 

Dacă eşti vegetariană, nu îţi place laptele sau ai intoleranţă la lactoză, laptele de migdale este o alternativă excelentă. Chiar dacă devine foarte popular, este bine să ştii că laptele de migdale nu oferă atât de multe proteine sau calciu comparativ cu laptele de vacă, deci nu este un substitut complet al acestuia. O singură cană are un gram de proteine comparativ cu cele 8 grame dintr-o cană de lapte de vacă. Aceeaşi cană de lapte de migdale are doar 2 miligrame de calciu versus cele 300 de miligrame din laptele de vacă.

Avantajele consumului de lapte de migdale

  • Chiar dacă la prima vedere nu prea ai motive să vrei să îl consumi, îţi vom da 5 motive solide pentru care laptele de migdale merită să fie inclus în regimul tău alimentar
  • Te ajută să menţii greutatea sub control, deoarece conţine doar 60 de calorii într-o cană, comparativ cu 146 de calorii regăsite în laptele integral.
  • Menţine inima sănătoasă deoarece nu are colesterol.
  • Menţine oasele sănătoase deoarece oferă 30% din doza zilnică recomandată de calciu şi 25% din DZR de vitamina D.
  • Menţine strălucirea pielii deoarece conţine 50% din DZR de vitamina E.
  • Nu afectează nivelul zahărului din sânge deoarece cu conţine carbohidraţi care să aducă un impac semnificativ asupra acestuia.

Laptele de migdale făcut în casă

Pentru a putea prepara laptele de migdale chiar la tine acasă, ai nevoie de:

–           Un blender

–           Un filtru sau o strecurătoare

–           Un tifon

–           170 de grame de migdale crude

–           1.3 litri de apă filtrată

–           1 lingură de  miere

–           opţional: o păstaie de vanilie

Pentru început, boabele de migdale trebuie lăsate la înmuiat în 500 de ml de apă timp de o noapte. Trebuie să ai grijă ca ele să fie complet acoperite pentru a se putea înmuia corespunzător. Dacă ai răbdare, lasă-le chiar şi 24 de ore. După ce s-au înmuiat, scurge apa în care au stat şi pune migdalele într-un blender alături de 350 de ml de apă proaspătă. Tot aici trebuie să pui şi mierea şi, dacă ai optat pentru vanilie, pune şi păstaia de vanilie tot aici. După gust, mai poţi adăuga şi alte ingrediente, cum ar fi scorţişoară sau coajă de lămâie.

După ce ai adăugat ingredientele necesare în blender, amestecă totul la viteză mare timp de 3 minute. După aceea, mai trebuie să adaugi 450 de ml de apă şi poţi gusta laptele pentru a vedea dacă este suficient de dulce pentru gusturile tale. Îndulceşte mereu cu miere sau alt îndulcitor natural, niciodată cu zahăr. Amestecă din nou timp de un minute la cea mai mare viteză. Acum vei avea nevoie de strecurătoare şi căteva straturi de tifon pentru a trece laptele prin ele. Trebuie să ai răbdare deoarece lichidul se strecoară mai greu datorită consistenţei sale. Poţi savura oricând acest lapte de migdale. Femeile pasionate de bucătărie folosesc laptele migdale în prepararea diverselor budinci, dar el poate fi un ingredient excelent şi pentru milkshake-uri sau poate fi consumat simplu, alături de un bol de cereale. Pentru un plus de sănătate, nu ezita să consumi pulpa care a rămas în strecurătoare.

Tu cum obişnuieşti să consumi laptele de migdale?

 

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *