Junk sleep – O problema a… noptilor noastre

By  | 

Adormi cu televizorul deschis sau cu căștile în urechi?Nici nu știi cât de dăunător este acest junk sleep pentru sănătatea ta.

Savanții spun că trebuie să dormim cel puțin opt ore pe noapte, opt ore liniștite, relaxate și neîntrerupte. Cum să fac asta, mă vei întreba, când mă îngrijorează slujba, împrumutul de la bancă, viitorul copilului sau chiria pe care trebuie să o plătesc lunar? Cum să fac asta când am vecini gălăgioși, probleme de sănătate și griji în dragoste? Las televizorul deschis, îmi pun căștile în urechi și vreau să nu mă mai gândesc la nimic, doar să dorm, cum o fi până la urmă, numai să dorm. Ești sigură că asta e soluția?

5 trucuri pentru un somn odihnitor

Junk sleep – un alt fel de junk food

Somnul este important atât pentru sănătatea fizică, cât și pentru cea mentală. Lipsa somnului odihnitor, de bună calitate, duce la schimbări hormonale drastice, dereglările dintre care cele mai îngrijorătoare fiind oboseala cronică, depresia și obezitatea. Dr. Chris Idzikowski, de la Edinburgh Sleep Centre, este de părere că persoanele care nu dorm nici îndeajuns, nici bine, sunt mai predispuse la obezitate decât restul populației. Pentru a obține energia ce ar fi trebuit să le fie furnizată de un somn bun, oamenii aleg să consume produse cu conținut ridicat de zahăr și amidon, ceea ce le deteriorează și mai mult sănătatea. Consumă băuturi energizante, cafea și sucuri acidulate – care conțin la rândul lor cafeină –, afectându-și și mai mult calitatea somnului.

De ce ai insomnii

Semi-insomnie

Somnul este alcătuit din cicluri: perioade de somn adânc, întrepătrunse de perioade de somn ușor, care poate fi ușor întrerupt. În timp ce dormim, corpul se repară singur, își construiește sistemul imunitar, formează memoriile pe termen lung și se ocupă de stresul de peste zi și de problemele emoționale. Dacă somnul este întrerupt, toate aceste funcții sunt compromise și corpul și mintea nu se mai pot dezvolta așa cum trebuie. Cum rezolvi situația? Helen Emsellem, specialistă în probleme de somn și odihnă, ne sfătuiește să ne ”curățăm” camera de dormit de toate elementele perturbatoare: televizor, radio, calculator, telefon etc. De asemenea, ea ne încurajează să ne stabilim o oră fixă de dormit, pentru a ne obișnui corpul și mintea cu un program echilibrat. Alte trucuri utile: păstrează curățenia în camera de dormit, pictează pereții în culori calme (albastru deschis, verde, galben pai), ia masa de seară devreme (procesul digestiv te poate ține trează), limitează consumul de cafeină, fă sport etc.

Ce sa mananci pentru un somn odihnitor

 


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *