Idei sănătoase pentru micul dejun de la nutriționiști

By  | 

Știi deja că micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, dar simți că nu ai suficiente opțiuni care să fie atât gustoase, cât și sănătoase. Îți venim în ajutor cu câteva idei direct de la nutriționiști!

Budincă de chia

„Dimineața mănânc budincă de chia făcută cu lapte de cocos, banană zdrobită și pudră de cacao, iar deasuprap un câteva fructe de pădure. O poți pregăti seara și o lași în frigider până dimineața – e ideală pentru persoanele care nu au suficient timp dimineața. Semințele de chia sunt bogate în proteine, fibre și grăsimi sănătoase, iar bananele și laptele de cocos te energizează”, spune nutriționistul Manal Chouchane.

Ovăz cu proteine (proats)

„Obișnuiesc să fac exerciții dimineața, așa că imediat după mănânc ovăz cu proteine. Mă energizează din nou, iar ovăzul protejează inima. De obicei folosesc lapte de migdale neînculcit și o lingură de pudră proteică, foarte puțin unt de arahide și zmeură”, spune nutriționista Faye Townsend.

Ouă fierte sau omletă

„De obicei consum ouă la micul dejun, ori fierte, ori omletă simplă, alături de roșii și o felie de pâine de secară”, spune nutriționista Marilyn Glenville.

Ovăz lăsat peste noapte

„Îmi încep ziua cu un castron de ovăz lăsat peste noapte. Înainte de culcare, amestec repede ovăzul cu lapte de migdale și un vârf de linguriță de vanilie măcinată. Durează foarte puțin, cam 30 de secunde. Dimineața, adaug fructe de sezon și nuci (pecan sau migdale) sau semințe de in. E delicios și un mod sănătos de a-ți începe ziua”, spune nutriționista Katharina Kaiser.

Smoothie

„La micul dejun îmi fac un smoothie din fructe de pădure, castravete, semințe de in, pudră proteică de orez brun și lapte de migdale”, spune nutriționista Kim Pearson.

Omletă cu spanac

„La mine, micul dejun e bogat în proteine, fibre, cartohidrați și grăsimi sănătoasă. De obicei îmi fac omletă cu spanac pe care o mănânc cu pâine de secară”, spune nutriționista Rhiannon Lambert.

Iaurt cu fructe

„Îmi place iaurtul simplu, peste care pun fructe (de exemplu fructe de pădure), cu semințe de in peste și puțină miere”, spune nutriționista Emma Derbyshire.

 

*articol preluat din Cosmopolitan UK (autor: Catriona Harvey-Jenner)

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *