Ghidul complet al tipurilor alternative de lapte

By  | 

 

Laptele de soia este unul dintre cele mai cunoscute alternative ale laptelui de vacă şi are numeroase beneficii pentru sănătate.

Acest tip de lapte nu conţine deloc colesterol, dimpotrivă – conţine fitosteroli care ajută la scăderea acestuia! Reduce şi riscul apariţiei diabetului, scăzând glucoza şi nivelul de insulină din organism şi împiedicând construirea ţesutului gras.

Este recomandat şi pentru sînîtatea oaselor, pentru că menţine densitatea acestora. De asemenea, întăreşte sistemul imunitar, previne bolile cardiovasculare, are proprietăţi antioxidante şi este bogat în grăsimi bune.

Mituri despre proteine

Poţi prepara laptele de soia acasă sau îl poţi cumpăra din magazine, atât varianta îndulcită, cât şi cea neîndulcită- Dacă preferi să îl prepari acasă, trebuie să pui soia la îmnuiat în apă rece tip de 8 ore, apoi să o dai prin blender sau prin maşina de tocat. Se adaugă apoi apă caldă şi se amestecă bine câteva minute, după care se strecoară. Nu mai trebuie decât să fierbi lichidul timp de 10 minute ţi asta e tot! Dacă vrei, poţi adăuga miere sau diferite arome, după preferinţă.

Atenţie! Laptele de soia poate produce alergie, poate creşte riscul apariţiei cancerului de sân şi poate inhiba fertilitatea masculină.

Următorul tip de lapte despre care vom vorbi este cel de orez. Este, de obicei, alegerea vegetarienilor care au intoleranţă la soia, însă poate fi consumat de oricine. Este recomandat persoanelor care suferă de boli cardiovasculare, pentru că nu conţine colesterol şi are un conţinut scăzut de grăsimi.

5 retete vegetariene pe care trebuie sa le incerci

De asemenea, este o sursă naturală de vitamina B, care este necesară funcţionării corecte a metabolismului, a sistemului nervos şi a celui circulator. În plus, este bogat în vitamina E, magneziu, mangan şi seleniu, care îmbunătăţesc sistemul imunitar.

Şi de această dată, îl poţi cumpăra din supermarkt-uri sau îl poţi prepara tu însăţi. Pentru început, trebuie să amesteci orez şi apă într-un blender, apoi să strecori mixtura. În general se adaugă sare şi vanilie, însă poţi folosi şi ciocolată, scorţişoară sau orice altceva îţi place.

Despre beneficiile seminţelor de cânepă am scris într-un articol anterior pe care îl poţi citi AICI, deci ne vom rezuma la modul de preparare al laptelui.

Ai nevoie de jumătate de cană de seminţe decorticate de cânepă, 2-4 căni de apă (depinde ce consistenţă vrei să aibă laptele), vanilie şi/sau alte esenţe, după preferinţe, şi miere sau alt îndulcitor. Pentru început, seminţele, împreună cu apa, se amestecă bine în blender. După ce se adaugă esenţele şi îndulcitorul, se mai amestecă puţin, apoi se strecoară.

Cum slabim dupa vacanta?

Ultimul timp de lapte pe care ţi-l voi prezenta azi este cel de migdale, care este mai nutritiv decât laptele de vacă – are mai mulţi nutrienţi. Şi acesta este potrivit pentru cei care au intoleranţă la soia.

Laptele de migdale are foate puţine calorii (250 ml conţin 40-60 de calorii, în timp ce laptele de vacă are 90-120), deci ajută şi la slăbire, este bogat în minerale şi vitamine şi are un conţinut mare de fibre.

Are, de asemenenea, un conţinut ridicat de calciu, un pahar de lapte oferind 30% din doza recomandată zilnic, deci este foarte bun pentru sănătatea oaselor şi a dinţilor. În plus, ajută şi la reglarea tensiunii.

Este recomandat persoanelor care suferă de diabet, ajută la prevenirea Alzheimer-ului şi este foarte bun pentru a îmbunătăţi puterea muşchilor, de aceea fiind foarte potrivit pentru culturişti. Găseşti mai multe informaţii despre laptele de migdale AICI.

Tu consumi aceste tipuri de lapte? Care este preferatul tău?

 


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *