Ghid de super-foods. Ce e si la ce e bun?

By  | 

Au apărut numeroase super-foods sub soare, care mai de care mai miraculoase, toate promiţând “tinereţe fără bătrâneţe” şi sănătate perfectă, dar cum funcţionează şi ce sunt ele de fapt sunt cele două ȋntrebări la care trebuie să ai răspunsul pentru a şti ce să alegi.

Seminţe de Chia
Sunt seminţe mici şi tărcate cu negru şi gri care sunt crocante (cam ca macul) dacă sunt uscate şi creează un tip de gel dacă adaugi apă. N-o să-ţi vină să crezi, dar aceste micuţe seminţe sunt ca un complex de minerale şi vitamine, hrănind organismul cu o grămadă de antioxodanţi, fibre, calciu, dar şi cu uleiuri Omega 3.

Adaugă o mână ȋn salată sau peste muesli sau prepară o delicioasă budincă cu lapte, vanilie şi miere. De asemenea, cum dacă le laşi să hidrateze se transformă ȋn gel, le poţi folosi pentru toate preparatele care necesită gelatină, dar şi cu ceapă şi ulei de măsline, sub formă de icre raw vegan.

Drojdie inactivă
Deşi arată ciudat şi la prima vedere nu ai vedea de ce ar fi atât de sănătos să mănânci aşa ceva zilnic, este o chestie delicioasă, te asigur. Acei fulgi ciudăţei sunt de fapt fulgi de drojdie inactivă (“inactivă”, adică nu te umflă) şi dacă-ţi vine să crezi, este principalul tratament naturist ȋn caz de ciroză pentru că poate curăţa şi ȋmbunătăţi funcţiile ficatului.

Dar nu face minuni doar pentru ficat, ci are tot complexul de vitamine B, echilibrând starea psihică, detoxifiind şi hrănind organismul. Presară peste paste, pe post de brânză, ȋnlocuieşte caşcavalul dacă faci legume gratinate la cuptor, dar şi ȋn omlete şi orice altă mâncare. Este minunată şi cu iaurt sau simplă, mâncată cu linguriţa.

Tahini
Tahini este o instituţie ȋn bucătăria arabă, el fiind ingredientul minune din hummus, pasta de năut, cel care dă acel gust decadent care te face să mai ceri o lipie şi ȋncă o porţie de hummus.

Propriu-zis, tahini este pastă de susan pe care o poţi cumpăra gata ambalată sau pe care o poţi face chiar tu la blender astfel: pune cam 400 grame de susan la hidratat peste noapte şi de dimineaţă adaugă sare şi amestecă bine până când se formează o pastă omogenă. Ȋl poţi folosi ca sos peste salate, omlete, orice mâncare, dar şi ȋn paste de legume sau cereale.

Susanul poate fi aliatul frumuseţii tale pentru că doar această mică sămânţă conţine un complex de vitamine şi minerale perfect pentru un corp sănătos şi atrăgător. Conţine magneziu şi zinc pentru o piele şi păr perfecte şi o stare zen, vitaminele B şi E, dar şi o grămadă de proteine, aşa că-ţi ţine şi de foame.

3 super-foods pe care sa le incerci azi

5 super-foods anti-stres

 


Comments

comments