Fructe și legume de toamnă – cele mai importante beneficii

By  | 

Probabil te întrebi de ce sunt aceste fructe şi legume „de toamnă” dacă le putem găsi în pieţe şi supermarket-uri şi în restul anului. Răspunsul e simplu: este recomandat să le consumăm în sezonul în care apar, pentru ca acestea să fie proaspete şi să ne putem bucura de toate proprietăţile lor benefice.

Iată care sunt fructele şi legumele care apar toamna:

Merele sunt primele fructe la care ne gândim odată cu începerea toamnei. Aceste fructe foarte populare au foarte multe beneficii pentru sănătate, motiv pentru care a apărut şi vorba „Mâncând un măr pe zi ţii doctorul la distanţă”.

Merele au în medie 80 de calorii (depinde de mărimea sa), nu au grăsimi şi nici colesterol. Conţin în medie 22 de grame de carbohidraţi, dintre care 16 g de zahăr şi 5 g de fibre dietetice.
Printre cele mai importante beneficii ale acestui fruct se numără prevenirea bolii Alzheimer, protejatea împotriva Parkinson, prevenirea diferitelor tipuri de cancer, scărea riscului diabetului, reducerea colesterolului, menţinerea sănătăţii inimii, combaterea diareei, dar şi a constipaţiei, prevenirea şi ameliorarea hemoroizilor şi stimularea sistemului imunitar.

Dovleacul este o altă vedetă a toamnei, fiind atât bogat în antioxidanţi şi vitamine, dar având şi un gust dulce foarte plăcut. 100 de grame de dovleac conţin 26 de calorii şi 6,5 grame de carbohidraţi. Este bogat în vitaminele A, C, E şi K şi în potasiu, calciu, magneziu şi fosfor.

Printre cele mai importante beneficii ale sale se numără îmbunătăţirea vederii, stimularea pierderii în greutate, reducerea nivelului de colesterol rău, diminuarea riscului de cancer, îmbunătăţirea stării de spirit şi întărirea sistemului imunitar.

Gutuile, aceste fructe atât de parfumate, nu se consumă proaspete din cauza astringenţei lor, ci sub formă de compot, în prăjituri sau sub formă de jeleuri şi gemuri. Sunt foarte bogate în vitaminele A, B, C şi PP, în săruri minerale, carbohidraţi şi fibre.

Printre cele mai importante beneficii ale acestui fruct se numără tratarea insuficienţei pancreatice, inhibarea dezvoltării de microorganisme care declanşează hepatita A, B şi C, îmbunătăţirea digestiei, ameliorarea diareei şi a hemoroizilor, ameliorarea bolilor de natură canceroasă. De asemenea, sunt foarte bune pentru a face greaţa de dimineaţă să treacă şi sunt recomandate şi în caz de anemie.

Spanacul este foarte bogat în substanţe nutritive: doar prin consumul unei ceşti, oferă jumătate din necesarul zilnic de vitamina A. Conţine şi vitaminele C şi K, fier, calciu, acid folic şi vibre.

Printre cele mai importante beneficii ale acestei legume se numără prevenirea constipaţiei, echilibrarea zahărului din sânge, încetinirea diviziunii celulare în cazul cancerului de stomac şi piele, ajută la formarea unui sistem nervos sănătos, luptă împotriva declansării aterosclerozei, reduce acneea şi ridurile, protejează ochii de apariţia cataractei şi reglează tensiunea arterială.

Nucile conţin o bogată sursă de energie, având mulţi nutrienţi, antioxidanţi şi vitamine. Se consumă de regulă ca ingredient în diferite reţete sau ca gustare între mesele principale şi au numeroase beneficii pentru sănătate.

Iată câteva dintre ele: stimularea memoriei, combaterea depresiei, prevenirea bolilor cardiovasculare, prevenirea cancerului, combaterea insomniei, fortificarea şi regenerarea părului şi prevenirea îmbătrânirii premature a pielii. De asemenea, potolesc rapid foamea şi oferă o senzaţie îndelungată de saţietate, deci te ajută să slăbeşti.

Sfecla roşie este bogată în vitaminele B şi C, în magneziu, fier, cupru, mangan, potasiu şi fibre.

Printre beneficiile sale se numără protejarea copilului încă din timpul vieţii intrauterine (protejează fetusul de mutaţii), previne cancerul şi varicele, scade tensiunea, combate constipaţia, stabilizează glicemia celor care suferă de diabet şi stimulează funcţionarea normală a celulelor hepatice.

Tu cunoşteai aceste beneficii ale fructelor şi legumelor de toamnă?

 

 

Citește și: Remedii naturale pentru indigestie

Citește și: Alimente pentru abdomen plat

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *