An Nou, obiceiuri noi: Yoga pentru trup și suflet

Ți-ai propus ca în Noul An să faci mai multă mișcare și să te relaxezi? Yoga sună bine.

Clasele de yoga nu sunt doar un mod de a combate sedentarismul și de a te relaxa: multe alte beneficii precum reglarea digestiei, concentrare sporită, creșterea încrederii în sine, dar și reglarea dezechilibrelor hormonale, pot fi obținute dacă practici yoga cu regularitate. Iar partea bună este că poți face asta chiar la tine acasă.

Agitată? Sezonul petrecerilor aproape s-a încheiat iar activitatea profesională a fost reluată, deci cu siguranță. Obosită? Vezi răspunsul anterior. Ghiftuită? Mmm, nu răspunde, știm deja… Ideea e că avem o soluție pentru a putea face față tuturor acestor provocări: yoga. Următoarele exerciții, create de senzația Instagramului @yoga-girl (pe numele ei Rachel Brathen), pot fi executate în orice ordine dorești și pot fi selectate în funcție de cum te simți. Vestea proastă? Nu există nicio postură de yoga pentru „m-am destrăbălat total și acum regret nespus”. YogaPostura BARCĂ



ÎNTĂREȘTE: Abdomen, spate, brațe

TONIFIAZĂ: Brațe

  1. Stai culcată pe podea, cu genunchii îndoiți și picioarele în fața ta. Trage vârfurile picioarelor către tine, apoi ridică ambele picioare și întinde-le.
  2. Menține spatele drept și stai în forma literei „V”, cu picioarele drepte în față. Menține poziția timp de 15-30 de secunde și respiră.
  3. Odihnește-te și repetă de trei ori.

yogaOchiul acului

ÎNTĂREȘTE: Coapse

TONIFIAZĂ: Șolduri, partea de jos a spatelui

1 Culcată pe spate, plasează piciorul drept pe podea și pune glezna stângă sprijinită pe coapsa dreaptă.

2 Încrucișându-ți degetele în spatele coapsei drepte, trage piciorul către piept. Vei simți șoldul stâng cum se deschide pe măsură ce alungești coccisul pe saltea. Menține poziția timp de 10 respirații și schimbă picioarele.

yoga

Asana fiarei

ÎNTĂREȘTE: Umeri, partea de sus a spatelui

TONIFIAZĂ: Șolduri, piept

1 Din poziția câinelui cu fața în jos, ridică piciorul în spate îndoind genunchiul și deschizând șoldul. Dă-l ușor pe spate, cu călcâiul în spatele genunchiului stâng.

2 Ridică-te din șolduri, lăsând capul pe spate. Respiră. Menține abdomenul încordat, apoi rostogolește-te și repetă pe partea cealaltă.

Postura cămilei

ÎNTĂREȘTE: Brațe, spate

TONIFIAZĂ: Coapse, abdomen, piept

1 Începe stând în genunchi, cu picioarele depărtate la lățimea bazinului. Cu coapsele interne încordate, împinge șoldurile în față.  Apleacă-te spre spate și ține-te de tălpi. Nu ajungi? Plasează câteva cărți în spate, pentru a le atinge cu mâinile.

2 Lasă-ți ușor capul pe spate și relaxează fesele. Rămâi așa timp de cinci respirații ușoare sau cât te simți comod. Doar nu sta cocoșată.

Fluturele

ÎNTĂREȘTE: Brațe, fese

TONIFIAZĂ: Brațe

1 Stai pe spate și sprijină-ți picioarele întinse de un perete. Apropie cât poți de mult posteriorul de zid. Îndoaie genunchii și unește-ți tălpile una cu cealaltă. Trage călcâiele spre tine către fund.

2 Apasă cu palmele peste genunchi, apropiindu-le de perete pentru a adânci întinderea.

ILUSTRAȚII: Getty Images

 

 

 

Nici un comentariu

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicata.