Farmacia Alimentelor

By  | 

Arsuri la stomac, ochi obosiți, dureri de cap – explicația poate sta în consumul anumitor alimente care sunt rele, dar nu suficient de rele pentru a fi pe lista neagră. Le mâncăm deși știm că ne dăunează, suportăm și, la un moment dat, ne trece. Dar nu mai vrem asta. Iar Doctorul Mehmet Oz spune că nu e musai să fie astfel.

Aparent, soluția pentru confortul nostru de zi cu zi stă în ce mâncăm, dar mai ales când mâncăm. „Mâncarea ar trebuie să fie întotdeauna prima soluție”, spune Oz. „Aceasta are impact pozitiv al medicamentelor, fără efecte secundare.” Iată cum îți poți transforma frigiderul într-un adevărat depozit de medicamente.

PROBLEMA Sindrom premenstrual (PMS)

LA PRIMELE SIMPTOME Ceai de ghimbir proaspăt. Crampele nu-ți dau pace? Folosește o cană pentru băuturi fierbinți pentru a prepara ceaiul de ghimbir. 150 de femei* au consumat 1 g de pudră de ghimbir în primele trei zile de menstruație, iar ghimbirul le-a redus durerea la fel de eficient precum ibuprofenul. Curăță o rădăcină de ghimbir de mărimea degetului mare, feliaz-o și las-o în apă fiartă cu lămâie timp de 5 minute.

ÎN DESFĂȘURARE Somon și ouă. Scuza perfectă pentru un brunch. Un studiu publicat în Arhivele de Medicină Internă a scos la iveală faptul că vitamina D este un bun relaxant pentru musculatură, calmând crampele. O jumătate de fileu de somon conține jumătate din doza zilnică recomandată, în timp ce oul suplinește încă 10%. Hello, omletă pufoasă!

AR TREBUI SĂ CONSUMI MAI MULT Semințe de dovleac. Într-un studiu efectuat pe un număr de 120 de femei cu sindrom pre-menstrual, în care jumătate au primit un placebo iar cealaltă două grame de acizi grași din semințe de dovleac, cele din urmă au avut mai puține crampe timp de șase luni. Adaugă o lingură de semințe în cerealele de dimineață. Un deliciu.

PROBLEMA Balonare

LA PRIMELE SIMPTOME Papaya și pătrunjel. Pătrunjelul este de nădejde în combaterea retenției de apă (tabouleh, cineva?), iar papaya conține papaină, o enzimă ce ajută la digerarea alimentelor ce rămân înțepenite în intestine. O ceașcă din fructul crud, mărunțit, ar putea să-ți pună din nou colonul la treabă. Doar să nu le combini, nu rezultă un gust prea atrăgător.

DUPĂ CE AI MÂNCAT Ceai de mentă. Sari peste espresso și cere mai bine un ceai de mentă. Este unul dintre favoritele dieteticienilor deoarece ar fi capabil să calmeze spasmele musculare, deci ajută trupul să se relaxeze, permițând aerului, lichidelor și mâncărurilor greu digerabile să găsească drumul spre ieșire.

AR TREBUI SĂ CONSUMI MAI MULT Ardei iute Cayenne. Procedează precum Beyonce și ține la îndemână niște sos iute. Capsaicina (componentul ce face ardeii să fie iuți) din ardeii iuți Cayenne crește producția de enzime digestive în intenstine, ceea ce, teoretic, reduce balonarea. Îți descheiai în secret nasturele de la jeanși? Nu va mai fi nevoie!

PROBLEMA Răceală

CÂND TOATĂ LUMEA DIN BIROU E COBZĂ Usturoi. Nu e doar un truc băbesc. Acum există o explicație științifică în spatele beneficiilor mirositorului usturoi în răceală. Într-un studiu publicat de către Cochrane Library, adulții care au primit placebo au revenit cu de trei ori mai multe cazuri de răceală decât cei cărora li s-a administrat un supliment zilnic de usturoi. Ai poftă de pâine cu usturoi la aperitiv? Perfect.

DACĂ TE-A LOVIT DIN PLIN Kiwi. Supa de pui a mamei are un rival serios. Un studiu din British Journal of Nutrition a înscris 132 de adulți, din care o jumătate au consumat patru fructe de kiwi gold zilnic, în vreme ce restul au consumat câte două banane. Rezultatul: durerile de gât ale consumatorilor de kiwi s-au ameliorat cu trei zile mai devreme față de grupul care a mâncat banane. Caută fructul a cărui coajă este mai degrabă gălbuie decât maro, le găsești în majoritatea supermaketurilor, în raionul de fructe exotice.

Citește continuarea materialului în ediția de august a revistei Cosmopolitan România.

Traducere și adaptare: Ana-Maria Prunariu.

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *