Exercitii care te fac mai flexibila, mai supla, mai zvelta

By  | 

Intinde gatul

Acest exercitiu relaxeaza muschii si elimina tensiunea si carceii. Poti sa il faci oriunde si oricand, cu toate ca cel mai bine l-ai face stand turceste si fara niciun punct de sustinere.

  • Tine spatele drept si abdomenul incordat.
  • Intinde usor gatul catre dreapta pana cand urechea e asezata pe umarul drept sau cat mai aproape – nu te forta. Ar trebui sa simti cum se intinde muschiul din continuarea gatului.
  • Pentru a face un stretching mai eficient, preseaza degetele mainii stangi pe podea si intinde si mai bine gatul catre dreapta. Mentine cam 30 de secunde si revino la pozitia intiala ca apoi sa schimbi partea.

Truc: Pentru a mari flexibilitatea corpului, trebuie sa complici exercitiile din ce in ce mai mult.

Daca nu resimti tensiune in muschi, inseamna ca nu faci antrenamentul corect. Suporta cu stoicism tensiunea musculara, dar daca simti cumva o durere ascutita, opreste-te imediat.

Intinde soldurile

Acest exercitiu lucreaza intreaga laterala a trupului tau, de la umeri, la solduri.

  • Stai cu spatele drept, picioarele drepte si departate – indoaie piciorul stang si lasa-te pe partea stanga. Intinde bratul drept in sus si cel stang in jos cu palmele in exterior.
  • Tine piciorul drept perfect intins pentru a mentine echilibrul, dar si pentru a nu impinge genunchiul peste nivelul degetelor de la piciorul stang.
  • Intinde trunchiul si intreaga laterala catre stanga, in timp ce mentii bratele intinse.
  • Apleaca-te in stanga, in timp ce tii abdomenul si fundul incordate.
  • Intinde bratele si mai mult in sus si-n jos, tinand gatul drept.
  • Revino lent la pozitia de start si apoi intinde partea stanga flexand piciorul drept. Fa 20-30 de repetari pe ambele parti.

Truc: Incearca sa mentii fiecare pozitie pentru cel putin 15 secunde, dar nu uita sa intinzi intregul corp cat mai bine. In momentul in care nu mai este solicitant exercitiul, incearca sa mentii pozitia cam 30 de secunde. In timp ce faci acest exercitiu, ar trebui sa simti tensiune in umeri, pulpe, coapse interne si solduri.

Intinde picioarele

Acest exercitiu mareste eficienta antrenamentului si previne durerile de spate.

  • Stai cu piciorul stang in fata, perfect intins, lasand cea mai mare parte din greutate pe cel drept. Piciorul din spate sa fie usor indoit.
  • Tine ambele palme pe genunchiul drept in timp ce te apleci usor in fata, tinand capul usor in sus si spatele drept. Relaxeaza umerii si gatul.
  • Impinge trunchiul usor in fata si apleaca-te catre soldul drept. Mentine pozitia timp de 30 de secunde.
  • Intinde cat poti de mult piciorul stang si apleaca-te in acelasi timp, dar nu prea mult. Vei simti o usoara tensiune pe partea din spate a pulpei.
  • Repeta miscarile tinand piciorul stang in spate.
  • Schimba piciorul si fa aceleasi miscari.

Truc: Pentru a face si mai eficient acest exercitiu de stretching, intinde cat mai mult piciorul din fata, apleaca-te si mentine pentru 10 secunde. Inspira si relaxeaza putin pozitia, ca apoi sa intinzi din nou piciorul in timp ce expiri. Fa asta de mai multe ori, intinzand din ce in ce mai mult piciorul.

Intinde spatele

Acest exercitiu mareste flexibilitatea coloanei vertebrale si atenueaza durerile de spate.

  • Stai pe spate, cu bratele intinse in laterale si picioarele drepte si lipite, in asa fel incat corpul sa arate ca o cruce.
  • Cu palmele pe podea si picioarele intinse in laterale, ridica piciorul stang si pune-l pe cel drept, intinzandu-l cat mai mult in laterala dreapta.
  • Revino la start si schimba partea.
  • Pana cand inveti exercitiul, fa miscarile cat mai lent si cat mai controlat, ca apoi sa maresti ritmul si sa balansezi cat mai rapid si mai amplu membrele.
  • Mentine umerii si bratele pe podea, dar misca tot timpul regiunea pelviana.
  • Incearca sa faci cam 20-30 de repetari.

Truc: Starea ta psihica joaca un rol foarte important in reusita exercitiilor de streching – daca iti vei relaxa mintea, vei avea rezultate mai bune. Asculta o muzica odihnitoare in timp ce faci exercitiile.

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *