Este cardio o înșelătorie? Și alte 8 întrebări deloc stupide despre fitness

By  | 

Poate că n-ai avut curaj să le dai glas, dar noi tot îți răspundem la cele mai importante, și deloc stupide, întrebări despre fitness.

Am fost ieri la sală și doare ca naiba. De unde atâta suferință?

Te confrunți cu apariția întârziată a durerilor musculare, și chiar că doare. Este rezultatul contracției musculare repetate, care rupe fibrele, arată antrenoarea Stephanie Sanzo, creatoarea programului Build cuprins în aplicația Sweat. Dat fiind că mușchii se refac și devin mai puternici, e chiar un lucru bun. Încearcă niște exerciții cardio de intensitate scăzută precum aparatele eliptice pentru a stimula circulația în zonele dureroase, mai spune ea. Sună crunt, dar te va ajuta.

Sunt exercițiile fizice matinale mai eficiente – sau pot să le evit pentru tot restul vieții?

Poți să le anulezi. „Din punctul de vedere fiziologic, nu sunt mai presus decât cele practicate în oricare alt moment al zilei,” arată antrenoarea Anna Victoria, cea care a creat aplicație Fit Body. Dar dacă tu te simți bine făcând sport la șase dimineața, n-ai decât!

fitness

Citește și: 7 soluții pentru un somn bun

Ar trebui să gâfâi?

Motivul pentru care unele persoane fac de parcă au tras la jug este că expiră total înainte sau în timp ce fac o anume mișcare, spune Victoria. Este ceva intenționat – angajează mușchii abdomenului, ajutându-i să profite mai mult de pe urma unui exercițiu. Dar nu e musai să faci și tu asta. Poți expira în perfectă liniște.

Fac abdomene de rup — unde sunt pătrățelele?

Abdomenele „pot” ajuta la construirea musculaturii abdominale, dar pentru a căpăta definirea „aceea” este aproape imposibil fără cardio la nivel de vedetă și o dietă restrictivă. Ca să nu mai vorbim de faptul că pentru multe persoane, pachețelele sunt o chestie genetică, spune Victoria. Și sincer vorbind, să renunți de tot la carbohidrați și să faci mișcare non-stop iese din discuție.

Dacă nu sunt dispusă să alerg pe bandă, ce aș putea să fac într-o sală cu aparate?

Dacă nu ești interesată de mersul pe bandă, poți încerca antrenamentele de forță cu greutăți — acestea te fac mai puternică. Ideal este, însă, să combini un antrenament cu greutăți, cu o sesiune de cardio pe bandă, bicicletă sau stepper. Nu te atrage nimic din ce ți-am propus mai sus? Ia-ți cu tine un covoraș de yoga și fă genuflexiuni cu săritură (sorry!), flotări, fandări laterale și planks — câte zece din fiecare, de câte ori poți, timp de 20 de minute. Atât!

fitness

Ce este o rolă de spumă și de ce naiba doare atât de tare?

E ceva care seamănă cu un bigudiu, destinat mușchilor și fasciei (matricea fibroasă care înconjoară mușchii). Utilizarea acestora stimulează sângele proaspăt, care ajută la recuperarea musculară. Când atingi un loc super-dureros, înseamnă că ai nimerit un nod al fasciei. Șimți că te arde, dar ajută la reducerea durerii, în ziua următoare.

Deci, cardio este o înșelătorie?

Ok, nu este ceva fără de care nu poți trăi, dar ajută. Pe lângă faptul că ajută la oxigenarea mușchilor și îmbunătățește rezistența, poate stimula procesul de recuperare atunci când doare, arată Kelsey Wells, antrenor de fitness și creatoare a programului de fitness PWE din aplicația Sweat. În plus, exercițiile cardio scad riscul de accident cerebral și diabet.

N-aș putea să fac doar yoga sau ceva de genul?

Yoga și pilates sunt eficiente pentru tonifiere, dar nu prea grozave pentru puls sau pentru a lucra partea inferioară a corpului. Iar dat fiind că mușchii de pe coapse și posterior sunt cei mai mari de pe corp, este clar că fără antrenamente cu greutăți și cardio ratezi o ocazie majoră de a face efort. Dacă preferi pilates sau yoga, strecoară alergare și genuflexiuni cu greutăți în rutina ta.

Citește și: De unde vine obsesia pentru numărarea pașilor?

10.000 de pași pe zi sau antrenament? Care e mai tare?

Mersul e bun, dar nu fantastic. Pentru sănătatea corpului și a creierului tău, e bine să te antrenezi măcar de 2 ori pe săptămână. Am zis.

fitness

Scurtă statistică

47% dintre noi spun că Britney este cea mai motivantă prietenă din playlist. (43% spun că este Lizzo!)

69% dintre noi spun că prima scuză pentru a nu face sport este “Fetele au nevoie de somn.”

Citește și: Ce aparate fitness poți folosi acasă pentru exerciții cardio?

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *