Energia vine mancand

By  | 

Cerealele

Un mic dejun format din cereale neprocesate cu lapte degresat este o sursa ideala de energie. Cerealele elibereaza zaharul in ritm lent, iar vitamina B din ele contribuie la buna functionare a splinei, motorul vitalitatii.

De asemenea, fibrele din cereale ajuta tranzitul intestinal si, prin urmare, eliminarea toxinelor, una dintre cauzele starii de oboseala. Ovazul (avena) este in topul recomandarilor nutritionistilor pentru ca mentine constant nivelul de glucoza din sange.

Fructele energizante

Fructele sunt datatoare de forta: ciresele, prunele, citricele, merele, perele, piersicile si strugurii. Ultimele doua sunt aliati de nadejde in recuperarea energiei. Piersicile sunt foarte usor asimilate de organism, stimuleaza eliminarea toxinelor (au efect laxativ) si contribuie la alcalinizarea sangelui. Bogati in magneziu si apa, strugurii au si ei efect energizant, detoxifiant, dar si purgativ.

  • SFAT: Consuma struguri la gustarea dintre micul dejun si pranz, iar piersicile la cea dinainte de cina.

Semintele de floarea-soarelui

Sursa importanta de magneziu, fier, cupru, vitamina B, zinc, fier si acizi grasi, semintele de floarea-soarelui iti pot da forta de care ai atata nevoie.

Legumele cu pigment verde

Bogate in vitamina B, magneziu si fier, legumele verzi sunt lideri in lupta contra lipsei de energie. Consuma din belsug spanac (pe post de salata sau piure), broccoli (coenzima Q10 din broccoli ajuta la producerea de energie la nivel celular), dovlecei (fortifica functia digestiva) si sparanghel.

Patrunjelul

Patrunjelul poate fi considerat un cocktail de substante nutritive, mai precis, majoritatea lor se gasesc in firava planta. Se pare ca este mai bogat in vitamina C decat citricele.

  • SFAT: Prepara-ti o salata de patrunjel cu ulei de masline si lamaie; o poti consuma cu orice si, in plus, te va ajuta sa slabesti fara sa-ti pierzi energia.



Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *