Eat like a man

By  | 

Bărbații au o abordare mai simplă când vine vorba de alimentație. Iată ce ai putea împrumuta de la ei astfel încât dieta să nu mai fie un subiect stresant.

Știi care e cel mai frustrant lucru pentru femeile de pretutindeni? Bărbații care pot să înfulece un cheeseburger cu cartofi prăjiți fără să li se depună fix pe talie în ziua imediat următoare. Cum naiba reușesc chestia asta este o întrebare pe care toate femeile și-au pus-o, privind cu jind la iubiții lor pofticioși, care nu prea cunosc conceptul de ”mai bine mă abțin”. Secretul acestei a opta minuni a lumii stă în abordarea bărbaților în legătură cu alimentația și mișcarea.

La ei e oarecum simplu. Cantitatea de mâncare pe care un bărbat o consumă este determinată, mai mult sau mai puțin, de cât de foame le este și de cât de des merg la sală sau ce sporturi practică. În zilele în care transpiră mai mult (fie la sală, fie la o sesiune de baschet cu băieții), mănâncă fără restricții și fără să se învinovățească pentru asta. Iar dacă simt nevoia să mai piardă un kilogram, două, îți scot din dietă junk-ul și urmează mai fidel programul de sport. Vezi? Simplu.

Reguli de dieta de care poti uita

În cazul femeilor, care sunt guvernate de estrogen, alimentația și procesul de slăbit este un pic mai complicat. În primul rând, factorul emoțional este un puternic declanșator al nevoii de a mânca ”anumite” alimente. Știi și tu cât de puternică devine nevoia de a mânca ciocolată atunci când ești tristă, obosită sau pur și simplu hormonală. Apoi mai e și genul de programare psihologică enervantă, care ne dă gânduri precum, ”Mă duc la pilates mâine dimineață, deci hai să înfulec găletușa asta de înghețată” sau auto-justificări de genul, ”gata, e ultima bomboană pe care o mai mănânc, de mâine sunt la dietă.” Și, de parcă nu ar fi fost de ajuns, tindem să ne angajăm în situații sociale care se învârt aproape exclusiv în jurul actului de a mânca.

Dacă și tu te știi neputincioasă în fața tuturor motivelor mai mult sau mai puțin conștiente care-ți sabotează bunul obicei de a mânca sănătos, iată ce trebuie să faci ca să mănânci ca un bărbat și să nu te mai stresezi atâta atunci când vine vorba de diete și mâncare.

Just do it.

Fără raționalizări, scuze sau justificări. Când vine vorba de rutina ta zilnică de sport și alimentație, încearcă să ții sub control gândurile care-ți pot sabota determinarea de a face o schimbare în bine. Dacă pofta de înghețată sau de popcorn cu caramel devine mai puternică decât cheful de sală, încearcă să-ți concentrezi atenția pe ceea ce vrei să obții și nu pe lucrurile care îți sunt ”interzise” (vechea filosofie care-ți spune să privești peisajul pozitiv, și nu pe cel negativ). Iar dacă desertul și canapeaua ies învingătoare, e OK! Nu te perpeli sub povara vinovăției, ci concentrează-te pe ce ai de făcut pentru a reintra în ritm.

Regulile de dieta ale oricarui nutritionist

Tu ești personajul principal.

Dacă un tip s-a hotărât să mănânce sănătos și amicii lui ridică sprânceana atunci când văd ce-și pune el în farfurie, tipul n-o să-i bage în seamă. Dar uneori, atunci când o femeie se află în aceeași situație, ea se va confrunta cu o mie de întrebări de la prietene sau cunoștințe în legătură cu ce mănâncă și de ce. Fii conștientă de influența celorlalți asupra dietei tale zilnice. Pregătește-te să te ții tare indiferent de întrebările cu care vei fi bombardată sau sfaturile ”binevoitoare” pe care le vei primi, deși nu le-ai cerut. E corpul tău, nu al lor.

Fă-ți un plan care ți se potrivește și ține-te de el.

Când vine vorba de dietă și sport, una dintre cele mai mari probleme cu care ne confruntăm este faptul că suntem inundate zilnic cu noi și noi informații, unele dintre ele de-a dreptul contradictorii, astfel încât devine aproape imposibil să alegi. Așa că, în loc să pleci urechea la ce au de zis prietenele tale, iubitul tău, antrenorul de la sală, internetul sau aplicațiile din domeniu, dă-ți un pic de timp să analizezi ce funcționează cu adevărat pentru tine și cum poți, realist vorbind, să-ți menții greutatea optimă. Odată ce ai ales un drum care-ți place, vei fi mai puțin predispusă la a pleca urechea la ”dietele momentului”.

Mănâncă atunci când îți e foame și oprește-te atunci când ești sătulă.

Dacă te concentrezi pe mese echilibrate și gustări sănătoase, îți va fi ușor să-ți controlezi numărul de calorii ingerate. Înainte de a te așeza la masă, întreabă-te, ”Chiar mi-e foame?”. Așa îți poți da seama dacă mănânci pentru a-i oferi corpului tău binemeritata sursă de energie sau pe fond emoțional sau dintr-un obicei inculcat în subconștient.

17 motive pentru a nu tine dieta

Renunță la mâncatul social.

Bărbații sunt mai puțin predispuși la a organiza ieșiri care implică mâncare. Și asta trebuie să înveți să faci și tu. De fiecare dată când primești o invitație la cafea și macarons sau la o cină între fete, sugerează ceva diferit: o oră de dans, o plimbare printr-o galerie de artă sau un film la cinema. Vei ajunge să mănânci mult mai puțin dacă nu-ți organizezi interacțiune sociale în jurul mâncării. Cu cât ți se oferă mai multă mâncare, cu atât vei mânca mai mult, chiar dacă nici măcar nu ți-e foame.

Nu mai da vina pe sentimente.

Când a fost ultima oară când ai văzut un tip dându-și voie să cumpere de la supermarket o pungă imensă de chipsuri doar pentru că a avut o zi proastă? Sigur, o să-l vezi ocazional înecându-și amarul la bar, dar bărbații sunt mult mai puțin predispuși la a-și folosi sentimentele pe post de scuză pentru a consuma alimente bogate în grăsimi nesănătoase. Data viitoare când te simți obosită, nervoasă sau frustrată, în loc să te refugiezi în felul de mâncare preferat, încearcă să-ți folosești acea energie la ceva legat de sănătate, de exemplu ieși la alergat sau fă-ți ordine în casă. Chiar și câteva pahare de vin cu prietenele apropiate sunt o opțiune mai bună decât să devorezi un pachet întreg de biscuiți. Dacă vrei o băutură mai light, un cocktail cu votcă și apă minerală e perfect.


Comments

comments