Nu doar dragostea trece prin stomac

Este foarte adevărat că dragostea trece prin stomac, însă ceea ce mâncăm poate spori și atracția dintre parteneri.

Nu doar aspectul fizic atrage sexul opus. Pornind de la premisa că „ești ceea ce mănânci”, include în alimentația ta hrană cu potențial afrodiziac. Conform definiției din DEX, afrodiziace sunt acele substanțe care stimulează impulsurile sexuale. Multe dintre alimentele pe care le consumi zilnic pot spori atracția față de sexul opus (libidoul), potența sau plăcerea, deci cu cât asociezi mai multe, cu atât mai bine!  Dragostea trece prin stomac

Bem o cafea?



Studiile spun că femeile se arată mult mai interesate de sex după o cafea. Având în vedere că aceasta stimulează producția de dopamină, consumul în doi e mai mult decât benefic. Adaugă vanilie și scorțișoară și obții un cocktail „erogen”.

Iată și lista celor mai eficiente afrodiziace comestibile:

  1. Ardei iuți. Cu cât sunt mai hot, cu atât conțin mai multă capsaicină, un compus ce stimulează testosteronul și pofta de sex. Dragostea trece prin stomac
  2. Se spune că forma anumitor fructe sau legume indică organul ce poate beneficia de proprietățile acestora. Te-ai prins? Un avocado! Două avocado… Exact, de fapt, de acolo îi și vine numele. Vitamina E, prezentă din belșug, stimulează producția de hormoni reproducători.
  3. Ce-ți spuneam? Că te poți ghida după forma unui fruct pentru a-i afla beneficiile. Păi, bananele conțin potasiu și vitamina B, ce stimulează fertilitatea. Iar parfumul de banană este excitant pentru femei.
  4. Parfumat și gustos, busuiocul este bogat în vitamina A, C, beta-caroten, magneziu, potasiu și clorofilă, ingrediente de bază pentru o viață sexuală sănătoasă.
  5. Căpșuna. Nu degeaba o includ fetele în preludiu; căpșuna conține antioxidanți, magneziu, acid folic și potasiu, esențiale pentru o viață (sexuală) sănătoasă.
  6. Ciocolată. Dacă este de bună calitate (neagră, cel mai bine), ciocolata este capabilă să stimuleze sinteza unor substanțe (triptofan și feniletilamină) ce sporesc plăcerea indusă de actul erotic.
  7. Cireșe. Senzualele fructe pot spori producția de feromoni, dar stimulează și circulația sanguină, inclusiv în zona genitală.
  8. Se spune despre ghimbir că era folosit în India, pe post de tratament pentru impotență. Dat fiind că acesta are și rol de stimulent pentru întregul organism, ar trebui să nu lipsească din meniul tău.
  9. În afară de beneficiile bine-cunoscute pentru sănătate, mierea are și rolul de a echilibra nivelul de testosteron și estrogen, dacă consumi zilnic măcar o lingură.
  10. Simbol al fertilității (poate și penru că parfumul lor stârnește pasiunea sexului opus, migdalele sunt bogate în fibre, magneziu și acizi grași ce contribuie la stimularea producției de testosteron.
  11. Pepene roșu. Enzimele și fitonutrienții din pepene sunt capabili să crească libidoul, deci profită la maxim de sezonul său.
  12. Zeițele din Grecia antică venerau acest fruct, asociat cu fertilitatea și abundența. Bogată în antioxidanți și vitamine, rodia ridică testosteronul la cote maxime.
  13. Bogată în minerale și antioxidanți, dar și alți nutrienți ce cresc producția de testosteron, rucola trebuie să fie o prezență constantă în meniul tău.
  14. Dincolo de forma sa sugestivă, sparanghelul conține vitaminele B și E, dar și acid folic, ingredientele de bază ale unei vieți sexuale sănătoase (mai ales dacă-ți dorești moștenitori).
  15. Un studiu recent arată că stridiile conțin o substanță ce stimulează producția de testosteron.
  16. Țelină. Pe asta o știai și tu: țelina susține potența! Ceea ce probabil nu ai auzit este faptul că mirosul rădăcinii de țelină are efect afrodiziac, conținând un feromon natural.
  17. Ulei de măsline. Pune repejor în salată, pentru a-ți menține inima sănătoasă, pentru a regla bătăile inimii și pentru un bun echilibru al hormonilor din organism. Și, da, poți să-l folosești și pentru un masaj senzual.

Pe contraSex

Există și câteva alimente care pot dăuna atracției… Dragostea trece prin stomac

  • Pe primul loc se situează, „surprinzător”, alcoolul, care poate împiedica erecția (cunoști și tu „un prieten” care a pățit rușinea de câteva ori, nu?).
  • Obișnuiești să-ți împrospătezi respirația înainte să „marchezi”? Mentolul din gumele de mestecat poate scădea nivelul testosteronului.
  • Renunță la zahăr sau înlocuiește-l cu ceva mai sănătos, deoarece procesarea acestuia consumă foarte multă insulină, deci scade testosteronul.
  • Uită de mezeluri și conserve; hormonii, antibioticele, conservanții și alți aditivi din carnea ultra-procesată dă naștere unor dezechilibre hormonale greu de combătut.
  • Lactatele obținute de la animale tratate cu antibiotice și hormoni de creștere îți influențează negativ producția de hormoni, inclusiv cei sexuali.
  • Tot ce conține îndulcitori artificiali influențează nivelul serotoninei, iar scăderea acesteia duce la frânarea libidoului.
  • Chipsuri? Știi că sunt nesănătoase, dar le consumi oricum. Uleiurile în care sunt prăjite la temperaturi înalte provoacă daune și la nivel hormonal.
Nici un comentariu

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicata.