Alimente vindecatoare cu puteri uimitoare

By  | 

Fa-ti provizii de sanatate punand in cos cat mai multe alimente vindecatoare. Stai linistita, sunt mai la indemana decat ai crede…

Arsuri la stomac, ochi obosiți, dureri de cap – explicația poate sta în consumul anumitor alimente care sunt rele, dar nu suficient de rele pentru a fi pe lista neagră. Le mâncăm deși știm că ne dăunează, suportăm și, la un moment dat, ne trece. Dar nu mai vrem asta. Iar Doctorul Mehmet Oz spune că nu e musai să fie astfel. Aparent, soluția pentru confortul nostru de zi cu zi stă în ce mâncăm, dar mai ales când mâncăm. „Mâncarea ar trebuie să fie întotdeauna prima soluție”, spune Oz. „Aceasta are impact pozitiv al medicamentelor, fără efecte secundare.” Iată cum îți poți transforma frigiderul într-un adevărat depozit de alimente vindecatoare.

 

PROBLEMA Sindrom premenstrual (PMS)

Alimente vindecatoare: ghimbir, somon, ouă, semințe

LA PRIMELE SIMPTOME Ceai de ghimbir proaspăt. Crampele nu-ți dau pace? Folosește o cană pentru băuturi fierbinți pentru a prepara ceaiul de ghimbir. 150 de femei  au consumat 1 g de pudră de ghimbir în primele trei zile de menstruație, iar ghimbirul le-a redus durerea la fel de eficient precum ibuprofenul. Curăță o rădăcină de ghimbir de mărimea degetului mare, feliaz-o și las-o în apă fiartă cu lămâie timp de 5 minute.

ÎN DESFĂȘURARE Somon și ouă. Scuza perfectă pentru un brunch. Un studiu publicat în Arhivele de Medicină Internă a scos la iveală faptul că vitamina D este un bun relaxant pentru musculatură, calmând crampele. O jumătate de fileu de somon conține jumătate din doza zilnică recomandată, în timp ce oul suplinește încă 10%. Hello, omletă pufoasă!

AR TREBUI SĂ CONSUMI MAI MULT Semințe de dovleac. Într-un studiu efectuat pe un număr de 120 de femei cu sindrom pre-menstrual, în care jumătate au primit un placebo iar cealaltă două grame de acizi grași din semințe de dovleac, cele din urmă au avut mai puține crampe timp de șase luni. Adaugă o lingură de semințe în cerealele de dimineață. Un deliciu.

 

PROBLEMA Balonare

Alimente vindecatoare: papaya, pătrunjel, mentă, ardei iute

LA PRIMELE SIMPTOME Papaya și pătrunjel. Pătrunjelul este de nădejde în combaterea retenției de apă (tabouleh, cineva?), iar papaya conține papaină, o enzimă ce ajută la digerarea alimentelor ce rămân înțepenite în intestine. O ceașcă din fructul crud, mărunțit, ar putea să-ți pună din nou colonul la treabă. Doar să nu le combini, nu rezultă un gust prea atrăgător.

DUPĂ CE AI MÂNCAT Ceai de mentă. Sari peste espresso și cere mai bine un ceai de mentă. Este unul dintre favoritele dieteticienilor deoarece ar fi capabil să calmeze spasmele musculare, deci ajută trupul să se relaxeze, permițând aerului, lichidelor și mâncărurilor greu digerabile să găsească drumul spre ieșire.

AR TREBUI SĂ CONSUMI MAI MULT Ardei iute Cayenne. Procedează precum Beyonce și ține la îndemână niște sos iute. Capsaicina (componentul ce face ardeii să fie iuți) din ardeii iuți Cayenne crește producția de enzime digestive în intenstine, ceea ce, teoretic, reduce balonarea. Îți descheiai în secret nasturele de la jeanși? Nu va mai fi nevoie!

 

PROBLEMA Răceală

Alimente vindecatoare: usturoi, kiwi

CÂND TOATĂ LUMEA DIN BIROU E COBZĂ Usturoi. Nu e doar un truc băbesc. Acum există o explicație științifică în spatele beneficiilor mirositorului usturoi în răceală. Într-un studiu publicat de către Cochrane Library, adulții care au primit placebo au revenit cu de trei ori mai multe cazuri de răceală decât cei cărora li s-a administrat un supliment zilnic de usturoi. Ai poftă de pâine cu usturoi la aperitiv? Perfect.

DACĂ TE-A LOVIT DIN PLIN Kiwi. Supa de pui a mamei are un rival serios. Un studiu din British Journal of Nutrition a înscris 132 de adulți, din care o jumătate au consumat patru fructe de kiwi gold zilnic, în vreme ce restul au consumat câte două banane. Rezultatul: durerile de gât ale consumatorilor de kiwi s-au ameliorat cu trei zile mai devreme față de grupul care a mâncat banane. Caută fructul a cărui coajă este mai degrabă gălbuie decât maro, le găsești în majoritatea supermaketurilor, în raionul de fructe exotice.

 

PROBLEMA Coșuri

Alimente vindecatoare: guava, somon

CÂND APARE PRIMUL Guava. Studiile au relevat faptul că vitamina C este un puternic anti-inflamator, ce poate grăbi vindecarea rănilor (de exemplu să scapi de monstruosul coș de pe frunte cât mai curând posibil). Iar portocalele nu-s chiar cea mai puternică sursă, deci „tratează-te” cu un suc de guava. O ceașcă de guava proaspăt contine 376,7 mg de vitamina C, de mai mult de patru ori decât doza zilnică recomandată (o ceașcă cu bucățele de portocală conține cam 97,5 mg).

AR TREBUI SĂ CONSUMI MAI MULT Somon. Tenul tău se confruntă des cu inflamații? Ai nevoie de mai mult Omega 3 și Omega 6, care reduc inflamația care face ca porii să fie blocați din cauza celulelor moarte. Somonul este bogat în ambele tipuri de acizi grași.

 

PROBLEMA Mahmureală

Alimente vindecatoare: pere, pepene, murături

ÎNAINTE SĂ CONSUMI ALCOOL  Suc de pere. Potrivit cercetătorilor Australieni, sucul de pere este garnitura perfectă pentru masa de dinainte de o petrecere udată cu alcool. Aceștia au ajuns la concluzia că severitatea unei mahmureli matinale a fost redusă cu 16-21% în cazul celor care au consumat suc de pere în ajunul băutei. Cel mai bun ar fi cel preparat de tine, însă este foarte bun și cel presat la rece, de la supermarket.

ÎNAINTE SĂ TE BAGI ÎN PAT Zeamă de murături. Știm, sună bleah (deși zeama de varză nu are gust rău), dar Polonezii se jură că funcționează dacă bei un pahar de sus de murături înainte să te culci. De ce? Pur și simplu fiindcă un singur pahar de 250 ml de vin determină corpul să elimine până la 1000 de ml de apă (vinul alb, mai precis) – iar cu toată această apă pierzi și electroliți precum magneziul, care se regăsește din plin în murături. Nu  suporți gustul? Atunci încearcă să bei cât mai multă apă de cocos.

DIMINEAȚA DE DUPĂ. Pepene roșu. Trebuie să te rehidratezi cu orice preț. Acest fruct super bogat în H2O este 92% apă, fiind perfect pentru gâtul tău uscat și însetat.

SEARA DE DUPĂ Cartofi copți. Potasiul este un alt electrolit pierdut în timpul unei nopți de beție cruntă. Susține recuperarea organismului cu ajutorul unui cartof copt – ronțăie-l cu tot cu coajă și vei recupera 721 mg de potasiu (cam 20% din DZR). Prin comparație, o banană conține doar 467 mg.

 

PROBLEMA Energie scăzută

Alimente vindecatoare: quinoa, cireșe, afine

LA MASA DE PRÂNZ Quinoa. Ți se întâmplă să moțăi la birou? Cauza poate fi lipsa fierului, care ajută oxigenul să ajungă în sânge. O ceașcă de quinoa fiert asigură 15% din doza zilnică recomandată.

ÎNAINTE DE CULCARE Suc de cireșe. Bea un pahar la cină. Melatonina naturală din cireșe (care reglează somnul) va intra în acțiune la ora de culcare pentru un somn mult mai bun. Bonus: are un gust atât de bun!

AR TREBUI SĂ CONSUMI MAI MULTE Afine. Oamenii de știință germani au cerut unui număr de 120 de persoane să țină un discurs, apoi să rezolve niște exerciții grele la mate. Cei care au consumat afine, bogate în vitamina C, au prezentat un nivel mai scăzut de cortizol (energia ta scade atunci când e prea mult cortizol în organism), după testul de stres.

 

 

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *