Vrei să te apuci de sport? Informații pentru începători

By  | 

Să te apuci de sport este o alegere minunată și te felicităm că nu mai vrei să fii sedentară. Pentru a-ți veni în ajutor, COSMO ți-a pregătit o listă de informații și sfaturi de care trebuie să ții cont.

Ce beneficii are sportul?

Sănătatea ar trebui să fie cea mai mare motivație a ta atunci când vine vorba de sport. Exercițiile au numeroase beneficii, cele mai importante fiind:

  • te ajută să slăbești;
  • reduc nivelul stresului;
  • reduc depresia și anxietatea;
  • te ajută să dormi mai bine;
  • întăresc imina și plămânii;
  • cresc densitatea osoasă;
  • îți oferă mai multă energie;
  • îmbunătățesc starea de spirit;
  • reduc riscul apariției bolilor de inimă;
  • reduc riscul apariției cancerului

Citește și: Cele mai bune motive pentru a merge la fitness de grup

Cât de des ar trebui să faci sport?

Răspunsul depinde de câțiva factori:

La ce nivel te afli? Dacă ești începătoare, ia-o mai ușor în primele două săptămână. De exemplu, alege 3 zile pe săptămână în care să mergi pe jos jumătate de oră, sari coarda când ai 5 minute libere sau fă câteva abdomene.

Care e scopul tău? Dacă vrei să slăbești, ar trebui să faci sport ceva mai des. E recomandat să începi cu 5-6 zile pe săptămână de exerciții cardio.

Care e intensitatea exercițiilor? Mersul rapid, înotul, dansul sau voleiul sunt doar câteva exemple de cardio moderat, în timp ce alergatul, antrenementele plyometrice sau urcatul rapid al scărilor reprezintă cardio de o intensitate mai mare. Evident, dacă le alegi pe cele din prima categorie ar trebui să le faci mai des sau mai mult timp.

Citește și: Exercițiile cardio. Informații pentru începători 

Pentru că organismul se obișnuiește cu exercițiile pe care le faci, ar trebui să crești frecvența și intensitatea acestora o dată la 3-4 săptămâni.

Nu uita de exercițiile pentru flexibilitate

Fă întinderi, yoga și pilates, pentru relaxarea mușchiilor, starea de bine pe care o oferă și o mai bună stabilitate.

Cumpără-ți echipamentul potrivit

Investește într-o pereche bună de pantofi sport, care permit piciorului să respire. Aceștia ar trebui să te protejeze și împotriva șocurilor create la impactul cu solul. Cât despre îmbrăcăminte, alege piese vestimentare din microfibră, comode și nu foarte strânse pe corp.

Citește și: Cele mai simple moduri de a slăbi după 30 de ani 

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *