Vine sezonul cireselor!

By  | 

Primele cireşe se coc pe la jumătatea lunii mai şi timp de aproape două luni poţi savura din abundenţă aceste minunate fructe pline de nutrienţi!
Ştiai că o cană de cireşe conţine doar 90 de calorii, iar 100 gramde cireşe au o valoare energetică de 45 kcal. Şi acesta nu e singurul lor avantaj:

Imbunatatesc functiile creierului

Ai grijă să mănânci cireşe din plin, pentru că s-a demonstrat că acestea pot contribui la o bună funcţionare a funcţiilor creierului, ba chiar pot reduce simptomele apariţiei unor boli grave precum Alzheimer sau sindromul Huntington.

Previn accidentele musculare

Cireşele diminuează durerile musculare după un antrenament intens la sală şi chiar pot preveni accidentările pe muşchi pe termen lung. Cireşele conţin antociani – substanţe nutritive care protejează celulele creierului împotriva stresului şi care au proprietăţi anti-inflamatoare care pot alina durerile musculare.

Contin vitamina A si C

Cireşele sunt o importantă sursă de vitamina A şi C, având rol în uşurarea digestiei şi în prevenirea bolilor cardiace, deoarece conţin un număr mare de antioxidanţi. În plus, cireşele sunt recomandate să se consume şi seara, iar datorită aportului de melatonină contribuie la instalarea unui somn liniştit şi a domolirii ritmului cardiac.

Reduc inflamatiile

Un studiu publicat într-o revistă de nutriţie din SUA a relatat că atunci când consumi cireşe pe tot parcursul sezonului lor ai şanse ca anumite boli inflamatorii să îşi reducă din intensitate. În plus, sucul de cireşe poate ameliora inflamaţiile din zona încheieturilor, dar şi durerile legate de boli precum artroze sau gută.


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *