Tu ce tip de burtica ai?

By  | 

Și tu poți avea un abdomen tonifiat – mai ales dacă te încrezi în sfaturile antrenorului personal al lui Rosie Huntington-Whiteley.

Orice ai avea să-i reproșezi burticii tale, James Duigan trainer personal al unora dintre cele mai hot celebrități de la Hollywood (printre care se numără Elle Macpherson, Rosie Huntington-Whiteley și Hugh Grant) și autor al cărții Clean & Lean: Flat Tummy Fast!, e aici să-ți dea o mână de ajutor. Identifică-ți tipul de burtică din enumerarea de mai jos și vezi ce ai de făcut.

Talia generoasă.

Grăsimea în exces se transformă în acele pliuri de grăsimi, poziționate fix pe talie, care se încăpățânează să iasă din blugi, ca aluatul din brioșă, obligându-te să porți tricouri sau bluzițe largi.

Repară. Duigan spune că pentru această enervantă acumulare de grăsime, de vină este… cuvântul cu Z: zahărul. ”Totul de la alcool și până la ciocolată ajută grăsimea să-și așeze tabăra în zona respectivă”, explică Duigan. și da, ai ghicit, cea mai ușoară metodă de a scăpa de centimetri în plus din talie este să reduci consumul alimentelor sau băuturilor ce conțin zahăr. ”Da, e plictisitor de simplu, dar asta e soluția!”, spune Duigan.

7 obiceiuri care nu te ajuta sa scapi de burtica

Lucrează. Nu există exerciții care să-ți lucreze fix zona asta, așa că ai nevoie de mișcări care să-ți pună la lucru mai mulți mușchi deodată, accelerând arderea grăsimilor și pierderea caloriilor. Duigan sugerează 20 de reprize de genuflexiuni cu greutăți:

  • Stai pe vine, cu șoldurile paralele cu podeaua, ținând în mâini, la nivelul pieptului, o sticlă de doi litri de apă.
  • Ridică-te încet, împingând concomitent greutatea până deasupra capului.

Săculețul încăpățânat.

Ai o umflătură persistentă și inestetică în partea de jos a burticii, pe care nu reușești să o dai jos cu nici un chip, deși restul corpului tău e relativ zvelt.

Repară. Uită-te cu atenție la ce mănânci. ”Intoleranțele alimentare îți pot bloca mușchii abdominali inferiori, ceea ce nu te ajută deloc în efortul de a obține un abdomen perfect plat”, spune Duigan. Investighează-ți amănunțit dieta, eliminând anumite grupuri de alimente. ”Încearcă să nu mai mănânci făinoase sau lactate pentru o săptămână și vezi cum te simți.” O idee bună ar fi și să mergi la un nutriționist și să-ți faci testele pentru a descoperi exact de ce intoleranțe alimentare suferi.

Cum sa ai un abdomen plat fara dieta sau exercitii

Lucrează. Odată ce ai rezolvat problema cu alimentele, focusează-te pe exerciții care să încurajeze mușchii să se retragă, în loc să atârne în exterior, e de părere Duigan:

    • Stai cu picioarele depărtate, la nivelul umerilor, și cu genunchii ușor îndoiți.
    • Ridică-ți brațele și prinde-ți palmele la nivelul pieptului.
    • Încordându-ți mușchii abdominali și menținându-i astfel pe toată durata exercițiului, întoarce-ți torso-ul spre dreapta, cât de mult poți, și apoi spre stânga. Execută 20 de repetări pentru fiecare parte.

Burtica stresată.

Mănânci sănătos și mergi constant la sală, dar cumva tot te pricopsești cu ”bucățele” enervante de grăsime, poziționate pe mijlocul abdomenului.

Repară. ”Bucățile acelea de grăsime vin de le cortizol, un hormon pe care îl elimină corpul tău ca răspuns la stres. Uită-te la motivele pentru care ești atât de stresată – munca, viața sentimentală, faptul că petreci atât de mult la sală și tot nu arăți perfect – și încearcă să le reduci pe unde poți”, sfătuiește Duigan. Tot el sugerează să consumi mai multe legume verzi, cu frunze, pentru a ajuta la alcalinizarea organismului. Dacă ai prea mult acid în corp, stresul va face și mai multe ravagii.

Trucuri pentru un abdomen uimitor de plat

Lucrează. Oferă-i corpului tău pauza de care are nevoie! ”Dacă mergi la sală zilnic, redu rutina la jumătate”, spune Duigan. ”În schimb, înscrie-te la yoga, mergi la masaj și dormi cu o oră în plus atunci când te simți epuizată.”

Stomăcelul leneș.

Dacă te pomenești că ți se umflă burta când ți-e lumea mai dragă, probabil mușchii tăi abdominali sânt leneși nevoie mare!

Repară. Stomăcelul leneș e, în esență, produsul unor obiceiuri proaste. E simplu: dacă nu-ți pui niciodată la treabă mușchii abdominali, nu vor lucra pentru tine. ”În ceea ce privește dieta, încearcă să stai departe de alimentele condimentate, pentru că unele dintre ele (de exemplu chilli) îți blochează și mai mult mușchii, în loc să-i ajute să iasă din amorțeală”, avertizează Duigan.

Lucrează. Aici intră în scenă arma secretă a unui trainer personal eficient. ”Flotările sânt foarte eficiente. Abdomenele, contrar părerii generale, îți împing mușchii la exterior”, explică Duigan. ”Dacă vrei un abdomen plat, flotările te ajută să-ți exersezi încordarea mușchilor și tragerea buricului în interior.” Tot el sugerează să încerci varianta cu un singur picior, pentru a-ți pune cu adevărat mușchii la treabă:

  • Stai cu fața în jos, cu antebrațele atingând podeaua.
  • Ridică-ți șoldurile, menținându-ți mușchii stomacali încordați. Capul ar trebui să fie în linie cu spatele și șoldurile. țelul tău este să obții o linie dreaptă, de la cap până la glezne.
  • Ridică un picior de pe podea, lăsându-l să atârne. ține-ți șoldurile drepte și încearcă să reziști în această poziție zece secunde.
  • Coboară-ți corpul către podea, încet, pe parcursul a încă zece secunde.
  • Repetă cu celălalt picior. Amplifică timpul de rezistență cu fiecare zi. Profesioniștii pot ajunge chiar și la două minute, pe când noi, muritorii, ar trebui să țintim către 30 de secunde-un minut, pentru fiecare parte.

Îmblânzitorii de burtici

  • Uleiul de pește. ”Ia-ți un supliment de bună calitate – îți echilibrează nivelul de zahăr din sânge, îți reglează starea de spirit, te scapă de stres, îți înfrumusețează pielea, unghiile… să mai continui?”
  • Legumele verzi. ”Legumele bogate în proteine (ca spanacul, sfecla și napii) sânt pline de nutrienți și te scapă de acidul din stomac care-ți provoacă inflamații.”
  • Fructele de pădure. ”Îmi plac dulciurile, dar în loc să-mi satisfac pofta cu acadele, savurez un pumn de fructe de pădure – sânt delicioase și pline de antioxidanți.”
  • Fibrele. ”Un supliment cu fibre bun îți deblochează intestinele și îți detoxifică întregul organism. O digestie bună e primul pas pentru un corp sănătos și un abdomen… de vedetă!”

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *