„Trucuri de dietă” care te împiedică să slăbești

By  | 

Ne încredem în multe trucuri de dietă, dar unele dintre ele nu ne ajută deloc în scopul nostru. COSMO îți explică despre ce e vorba.

Consumi des salate

Acest truc de dietă nu este greșit, însă multe dintre noi avem o abordare greșită. Bineînțeles că legumele au un conținut scăzut de calorii și oferă multe beneficii pentru sănătate, dar o salată făcută greșit poate avea mai multe calorii decât un cheeseburger.

Cum e posibil? Simplu: pentru că adaugi bacon, parmezan, crutoane și dressing-uri pline de calorii, grăsimi și zahăr. Asta nu înseamnă că trebuie să consumi legume simple, amestecate, ci să faci alegerile potrivite. De exemplu, renunța la dressing-urile din comerț și să-ți singură acasă. Dacă ții neapărat să cumperi un dressing din magazin, cel puțin evită-le pe cele care nu au grăsimi, pentru că acestea au un conținut mare de zahăr.

Citește și: 3 lucruri de reținut când urmezi o dietă 

Mănânci 6 mese mici pe zi

O greșeală frecventă pe care multe femei o fac atunci când țin dietă este că împart greșit cele trei mese principale ale zilei în șase mese mai mici. „Femeile ajung să înlocuiască trei mese principale normale cu șase porții mai mici, dar care au între 250 și 350 de calorii fiecare”, explică Reyna Franco, medic nutriționist și antrenor personal.

Soluția? Ține cont de numărul caloriilor. Poți, de exemplu, să-ți instalezi pe telefon o aplicație gratuita care ține socoteala caloriilor consumate de tine într-o zi. În acest fel, vei știi exact câte calorii consumi.

Consumi batoane proteine pe post de gustări

Antrenorul personal Jessica Herschberg explică: „Oamenii se gândesc că acestea sunt alimente sănătoase, când de fapt ele sunt surse concentrate de zahăr și carbohidrați. Nu sunt destinate să fie nutritive! Ele sunt incluse în dieta sportivilor, deoarece sunt necesare pentru susținerea efortului depus în antrenamente. Când aceste depozite de energie nu sunt compensate de efort fizic intens, ele se transformă în grăsime.”

Cu ce le înlocuiești: nuci și semințe, fructe etc. Acestea țin de foame între mese și nu îngrașă ca batoanele proteice.

Citește și: 7 rețete vegane pentru o săptămână sănătoasă și delicioasă 

Consumi băuturi „diet”

În primul rând, „majoritatea oamenilor consideră că daca sucul servit la masă nu îi îngrașă (teoretic), își pot permite să mănânce pic mai mult”, explică Jackie Keller, proprietara companiei de catering NutriFit din Los Angeles. În al doilea rând, sodiul continut de aceste băuturi stârnește pofta pentru junk food. De fapt, ni se face sete, însă de cele mai multe ori facem greșeala de a confunda setea cu foamea.

Ce e recomandat să bei? Dacă apa ți se pare „plictisitoare”, bea mai des ceaiuri! Încearcă ceaiul verde, care are un conținut ridicat de antioxidanți. Bineînțeles, nu îl îndulci.

Mănânci pe fugă

Ne lăudăm că putem face mai multe lucruri în același timp, iar mâncatul în fața calculatorului sau a televizorului a devenit un obicei zilnic. Jamie Dougherty, specialist în sănătate și lifestyle, ne atrage atenția că, procedand astfel, ajungem să mestecăm mecanic ce avem în farfurie, fără să reținem acțiunea propriu-zisă de a mâncă. Rezultatul? Până la urmă, mâncăm mai mult decât avem nevoie.

Soluția: Deconectează-te de restul activităților atunci când ești gata să iei masa. „Pentru a-l satisface complet, corpul nostru trebuie să participe cu toate simțurile atunci când mâncăm”, explică Dougherty.

Citește și: De ce sucul verde este mai sănătos decât sucul de fructe 


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *