Totul despre soia. Ce beneficii are, cum se prepară

By  | 

Soia este o leguminoasă care provine din China și Japonia, consumată în special de către vegetarieni sau vegani ca substitut pentru carne. Este bogată în vitaminele A, B1, B2, C, D și E, calciu, fier, sulf, potasiu, magneziu, fosfos, sodiu, lipide, glucide și aminoacizi esențiali.

Ce beneficii are soia?

  • Reduce colesterolul rău și îl conservă pe cel bun;
  • Menține sănătatea sistemului osos, datorită conținutului ridicat de calciu;
  • Reduc simptomele cauzate de menopauză (bufeurile, scăderea apetitului sexual, schimbările de dispoziție, tulburările de memorie, perturbarea somnului);
  • Previne apariția cancerului (în special al celui de prostată și de ovar);
  • Remediază problemele digestive, datorită conținutului mare de fibre;
  • Previn apariția diabetului.

Citește și: Rețete cu tipuri alternative de lapte 

Produse din soia

soia

Lapte de soia. Se înmoaie boabele de soia în apă și se mixează bine în blender. Există și produse care au vitamina D adăugată. Se poate bea simplu sau se poate folosi la cafea, pentru smoothie-uri sau ca înlocuitor în orice rețetă.

Tofu (brânză de soia). Se obține prin adăugarea unui coagulant laptelui de soia încălzit. Nu are un gust puternic, putând fi folosit în numeroase rețete.

Citește și: 5 rețete delicioase cu tofu 

Tempeh. Se obține din boabe de soia, adesea amestecate cu o cereale. Poate fi marinat, pus pe grătar sau adăugat în diferite rețete.

Miso este o pastă obținută din boabe de soia, cereale și sare. Din ea se obțin supe.

Maioneză vegetală. Se obține, în general, din lapte de soia cu puțin ulei de floarea soarelui și concentrat de lămâie.

Crenvurști vegetali. Pot fi consumați ca cei obișnuiți sau puși pe grătar.

Pate vegetal. Simplu sau cu diferite arome (ardei, măsline, ciuperci, spanac etc).

Soia texturat. Poate înlocui cu succes carnea în aproape orice rețetă. Se poate găsi sub formă de cuburi, felii sau noodles.

Sos de soia. Se obține prin fermentarea boabelor de soia și este ideal pentru salate, dar și pentru marinare.

Citește și: 5 semne că ai un deficit de vitamine 

Cum se prepară soia texturat?

Modul de preparare este extrem de simplu: se pune soia la fiert în jur de 5-15 minute, apoi se scurge bine de apă. Nu are un gust propriu (decât foarte slab), deci este foarte simplu să îi dai ce gust vrei cu ajutorul condimentelor preferate. Este, astfel, potrivită pentru aproape orice rețetă.

Contraindicații. Cine nu trebuie să consume soia?

  • Persoanele alergice la soia;
  • Femeile însărcinate;
  • Copiii mai mici de 3 ani;
  • Persoanele care suferă de hipotiroidie

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *