Totul despre dieta Keto

By  | 

Dieta Keto este o dietă foarte scăzută în carbohidrați, însă, spre deosebire de alte diete de acest gen, proteinele sunt restricționate în Keto.

Numele dietei provine de la ketogeneză, un proces care crează ketoni (cetoni în română). Aceștia sunt o sursă alternativă de energie pentru organism, folosită atunci când nivelul glucozei și cel al glicogenului sunt scăzute. Așa cum spuneam și mai sus, dieta Keto este foarte scăzută în carbohidrați. Din acest motiv, organismul are nevoie de energie rapidă, iar aceasta apare când grăsimile sunt transformate în ketoni.

Citește și: De ce sucul verde este mai sănătos decât sucul de fructe 

Ce beneficii are dieta Keto?

Te ajută să slăbești. Pentru că organismul este transformat într-o mașinărie de ardere a grăsimilor, vei slăbi mai ușor, dar fără să te înfometezi. De asemenea, reduce pofta de mâncare și pofta de dulce.

Te poate ajuta să scapi de diabet. Această dietă poate ajuta la vindecarea diabetului de tip 2, dar îți recomandăm să discuți despre acest lucru cu medicul tău.

Poate ajuta în tratamentul depresiei, al migrenelor, dar și al cancerului, al bolii Alzheimer și Parkinson. A fost folosită prima dată pentru a trata epilepsia la copii.

Crește nivelul colesterolului bun și reduce riscul problemelor de inimă dacă sunt consumate surse sănătoase de grăsimi.

Crește capacitatea de concentrare. Acest lucru se întâmplă după perioada în care organismul se adaptează la noua dietă (câteva zile-o săptămână).

Îți oferă energie și rezistență atunci când faci sport.

Citește și: Dieta vegană îți poate înfrumuseța tenul 

Ce poți mânca când ții dieta Keto?

Alimente cu un conținut de maxim 5% carbohidrați:

legume: conopidă, broccoli, varză, varză de Bruxelles, spanac, sparanghel, dovlecei, vinete, măsline, spanac, ciuperci, castraveți, salată verde, avocado, ceapă, ardei, roșii etc.

lactate: alege produsele cu un conținut mare de grăsime și evită-le pe cele care au zahăr sau arome adăugate

carne: orice tip

pește și fructe de mare: orice tip

ouă: orice tip (fierte, ochiuri, omletă etc)

grăsimi naturale, sosuri bogate în grăsimi: cele mai recomandate sunt untul, uleiul de măsline și cel de cocos

nuci, perfecte ca gustare

fructe de pădure, cu moderație

băuturi: apă, cafea (fără zahăr), ceai (fără zahăr)

La ocazii:

alcool: vin sec, whisky, brandy, vodkă, cocktail-uri fără zahăr

ciocolată neagră, cu moderație

Citește și: Cum să eviți posibilele pericole ale unei diete vegetariene 

Ce alimente să eviți:

zahăr: băuturi răcoritoare, dulciuri, sucuri din comerț, băuturi pentru sportivi, prăjituri, torturi, produse de patiserie, cereale (cele dulci), îndulcitori

produse cu amidon: pâine, paste, orez, cartofi, chipsur, muesli etc

băuturi: bere

fructe: evită pe cât posibil

Aruncă un ochi peste acest site pentru a descoperi rețete gustoase potrivite dietei Keto.

Efecte secundare

În prima săptămână, este posibil să întâmpini aceste probleme:

  • dureri de cap
  • oboseală
  • amețeli
  • irascibilitate
  • palpitații

De asemenea, cât timp ții dieta este posibil să ai o respirație urât mirositoare, crampe, constipație, palpitații, simptome de răceală.

Contraindicații

Persoanele care iau medicamente pentru diabet sau hipertensiune arterială, dar și femeile care alăptează, nu ar trebui să țină această dietă.


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *