Top 3 diete ușor de urmat vara

By  | 

Vara e mai uşor să te ţii de o dietă, având în vedere că oricum nu prea ai poftă de mâncare când temperaturile devin caniculare.

Astfel, ţi-e mai uşor să renunţi la dulciuri, paste făinoase, pâine şi alte alimente care îţi fac sete şi sunt greu de digerat.

Pe căldurile astea, nu prea mai ţi-e poftă de grătare şi cremşnit, ai mânca toată ziua doar fructe zemoase, ţinute în frigider, iaurturi reci şi apă, muuultă apă!

Pe de altă parte, din acelaşi motiv îţi poate veni greu să ţii o dietă care îţi impune să mănânci anumite alimente, la anumite ore, când tu ai devora doar pepene roşu de dimineaţa până seară. Dar soluţii există!

Iată 3 diete usor de urmat vara deoarece se bazează pe un consum ridicat de fructe şi legume.

Dieta cu pepene roşu

Cu un conţinut impresionat de apă (93%), plus zaharuri naturale şi vitaminele A, C şi B6, acest fruct conţine doar 25 de calorii/ 100 grame.

Pentru că e plin de apă, îţi dă senzaţia de saţietate şi este şi diuretic, astfel că slăbeşti şi te detoxifici în acelaşi timp. Nu există mod mai potrivit de a slăbi vara decât mâncând pepene roşu! Câteva precizări se impun, totuşi, din start…

În primul rând, fiind o mono-dietă, se bazează pe un singur aliment, ceea ce înseamnă că organismul va fi privat de nutrienţii care nu se găsesc în acel aliment. Din acest motiv, dieta cu pepene roşu nu trebuie ţinută mai mult de câteva zile, altfel devine periculoasă pentru sănătate.

În al doilea rând, la fel ca în cazul tuturor „dietelor-fulger”, kilogramele pe care le pierzi rapid în primele zile se vor întoarce la fel de repede după terminarea dietei, dacă nu ai un plan alimentar bine pus la punct, cu porţii moderate şi mese regulate, fără exces de grăsimi, zahăr şi sare.

În ce constă, aşadar, dieta cu pepene roşu? Greu de spus, deoarece nu există o dietă oficială, ci diferite variante care circulă pe net şi „prin popor”. În mare, este vorba de a mânca doar pepene roşu timp de minim 3 zile, maxim 5, pentru a slăbi 3-4 kilograme.

Este dieta perfectă pentru vară, deoarece e răcoritoare, detoxifiantă şi cu rezultate rapide. Pe termen lung însă, poate avea efecte negative deoarece privează organismul de orice sursă de proteine. Din acelaşi motiv, nu este recomandată femeilor însărcinate, copiilor sau oricui are sistemul imunitar compromis în vreun fel.

Dieta cu roşii

Dacă eşti mai mult fana legumelor, dieta cu roşii e perfectă pentru tine, vara! Spre deosebire de dieta cu pepene, aceasta nu este o dietă restrictivă, ci presupune să incluzi roşii proaspete sau un pahar mare de suc de roşii la fiecare masă principală, având totodată grijă ca numărul de calorii consumate zilnic să nu depăşească 1.800-2.000.

Trebuie să consumi minim 2 litri de lichide pe zi (aici intră şi supele şi sucul de roşii), să eviţi sarea, pastele făinoase, dulciurile şi produsele procesate, şi să alegi grăsimile sănătoase (peşte gras, uleiuri vegetale, avocado, nuci, migdale etc.). Vei scăpa astfel de 2-4 kg pe săptămână şi partea cu adevărat bună este că poţi urma această dietă cât e vara de lungă!

Nu vei avea decât de câştigat, deoarece roşiile sunt ideale pentru slăbit (conţin doar 15 calorii/ 100 grame) şi foarte sănătoase (conţin 90% apă naturală, plus cantităţi mari de potasiu, vitamina A, C şi E), fiind şi o sursă importantă de antioxidanţi, precum licopenul, care apără organismul de îmbătrânire prematură şi boli, inclusiv cancer.

Exemplu de meniu în cadrul dietei cu roşii:

  • Mic dejun: 1 felie de pâine neagră, 2 linguri brânză de vaci degresată, 1 roşie, 1 pahar mic cu suc de roşii, o cafea, 1 banană.
  • Gustare: salată simplă de roşii cu puţin ulei de măsline şi o felie de pâine integrală SAU 1 pahar de suc de roşii şi un iaurt.
  • Prânz şi cină: supă de roşii cu legume (ţelină, dovlecei, conopidă, fasole verde etc.), salată de roşii, carne sau peşte la grătar şi legume verzi fierte la abur.

5 alimente pe care nu ar trebui să le mănânci vara

Dieta Scarsdale

Creată în anii ’70 de către cardiologul american Herman Tarnower, dieta Scarsdale promite să te scape de 9 kg în 14 zile dacă respecţi „la sânge” un meniu bazat pe multe proteine, dar puţine grăsimi, lipide şi carbohidraţi. Este o dietă restrictivă în ceea ce priveşte orarul meselor şi tipul de alimente indicate (acestea trebuie respectate întocmai!), dar nu există restricţii în ceea ce priveşte porţiile. Poţi mânca oricât vrei, fără să exagerezi însă.

Trebuie să respecţi un meniu strict timp de 7 zile, pe care îl repeţi în următoarea săptămână, după care trebuie să întrerupi dieta. Fiind hipocalorică, cu un consum limitat de carbohidraţi, dieta Scarsdale poate duce la probleme de sănătate dacă este ţinută mai mult de 14 zile. De asemenea, nu este recomandată femeilor însărcinate, copiilor, persoanelor care fac sport sau celor ce suferă de diabet, boli cardiovasculare, de rinichi sau de ficat.

Nu sunt prea multe fructe permise în dietă (doar grepfrut în fiecare zi şi o salată de fructe sâmbăta), dar dieta compensează la capitolul legume, astfel încât te vei putea delecta în fiecare zi cu bunătăţi de sezon: roşii, salată verde, spanac, păstăi verzi, castraveţi, morcovi, varză, conopidă etc.

Scarsdale e o dietă eficientă pe termen scurt, dar ar trebui să ceri sfatul medicului înainte de a o ţine, pentru a fi sigură că nu-ţi rişti sănătatea, iar kilogramele pierdute nu se vor pune la loc odată dieta terminată. Meniul dietei îl poţi afla din articolul de aici.


Comments

comments