Diete Fitness

Surse naturale de antioxidanti

By  | 


Ce sunt antioxidanţii şi la ce folosesc aceştia?

Citeşti din ce în ce mai des despre ei şi despre cât de important este să ai dietă bogată în antioxidanţi, dar nu ştii de ce.

Organismul nostru este un câmp de luptă. Obiceiuri simple precum respiraţia -necesară vieţii- sau un viciu aparent nesemnificativ -fumatul, produc radicali liberi care atacă celulele sănătoase ale corpului. Antioxidanţii sunt nişte soldăţei care luptă să apere celulele slăbite de răul pe care tot noi ni-l provocăm şi ne ajută să ţinem la distanţă bolile cardiovasculare şi anumite tipuri de cancer.

Cum îţi dai seama că un aliment este bogat în antioxidanţi? El trebuie să conţină aceşti nutrienţi: betacaroten, seleniu şi vitaminele A, C şi E.

Surse la îndemână de antioxidanţi

Fructe: caise, mere, fructe de padure, struguri, rodie, portocale, grapefruit, pepene galben, kiwi, mango, banane, piersici, prune, nectarine, roşii, pepene verde, stafide.

Legume: anghinare, sparanghel, sfecla, broccoli, morcovi, porumb, ardei, napi, varză roşie, cartofi dulci.

Proteine: scoici, ton, pui.

 



Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *