Sfecla roșie. Ce beneficii are pentru sănătate și câteva rețete de încercat

By  | 

Nu obișnuiești să consumi sfeclă? Foarte rău, pentru că această legumă nu ar trebui să îți lipsească din alimentație. Află ce beneficii pentru sănătate are și încearcă rețetele pe care le-am ales pentru tine.

Nu multă lume consumă sfeclă, în general pentru că nu știe exact cum să o prepare sau din cauza gustului său considerat de unii prea dulce. Însă acestă legumă are foarte multe beneficii pentru sănătate, motiv pentru care ar trebui să o incluzi cât mai des în alimentația ta!

Citește și: Ce beneficii pentru sănătate are fisticul? 

Sfecla roșie – beneficii pentru sănătate

  • Scade tensiunea arterială și menține sănătatea inimii. Sfecla roșie poate dilata arterele și împiedică formarea de cheaguri. Mai mult, datorită conținutului mare de potasiu, mușchii inimii sunt întăriți.
  • Are efect antiinflamator și energizant. Este recomandat să consumi suc proaspăt de sfeclă roșie dimineața, pentru a începe ziua plină de energie.
  • Ameliorează anemia. Pentru că este bogată în fier și vitamina C, sfecla roșie crește nivelul de hemoglobină din sânge.
  • Poate preveni cancerul. Sfecla conține o substanță numită betalaină (este cea care îi conferă culoarea roșie), care are proprietăți antitumorale și antioxidante.
  • Poate preveni formarea varicelor. Pentru că îmbunătățește circulația sângelui, varicele pot fi prevenite.

ATENȚIE! Sfecla roșie nu este recomandată dacă suferi de diabet!

Citește și: Ce beneficii are sarea de Himalaya? 

Sfecla roșie – rețete delicioase, simplu de preparat

La micul dejun îți poți prepara foarte rapid un smoothie energizant cu sfeclă roșie. Vei avea nevoie de sfeclă, măr, afine, ghimbir ras și apă. Găsești AICI modul de preparare.

Perfectă pentru prânz sau cină, rețeta de sfeclă și morcovi glazurați cu miere de albine la cuptor se prepară rapid și este foarte gustoasă. Vei avea nevoie de morcovi, sfeclă, semințe de dovleac, miere, oțet balsamic, ulei de măsline și pătrunjel sau busuioc pentru servire. Găsești AICI modul de preparare.

Pentru o cină rapidă, poți prepara bruschete cu sfeclă roșie și brânză de capră. Vei avea nevoie de brânză de capră, muștar Dijon, cidru, ceapă verde, ou, pâine feliată subțire, sfeclă, sucul de la o lămâie, mărar tocat și năsturel. Găsești AICI mdul de preparare.

Ești în căutare de o garnitură pentru friptură? Încearcă rețeta de chutney de sfeclă și portocale. Vei avea nevoie de sfeclă, ceapă, mere, suc și coajă de portocală, semințe de muștar, semințe de coriandru, cuișoare, scorțișoară, oțet de vin roșu și zahăr. Găsești AICI modul de preparare.

Pentru desert îți recomandăm negresele cu sfeclă roșie, un preparat atipic, dar extrem de gustor. Vei avea nevoie de sfeclă, unt nesărat, ciocolată, extract de vanilie, zahăr pudră, ouă, făină și cacao. Găsești AICI modul de preparare.

Poftă bună!


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Array ( [0] => 14 [1] => 11 )