Rodia. Ce beneficii are pentru sănătate și câteva rețete de încercat

By  | 

Nu obișnuiești să consumi rodie? Foarte rău, pentru că nu ar trebui să îți lipsească din alimentație. Află ce beneficii pentru sănătate are și încearcă rețetele pe care le-am ales pentru tine.

Este recomandat să consumăm rodie în special în sezonul rece, când organismul are nevoie de mai mult ajutor pentru a rămâne sănătos. Are un conținut mare de vitamina A, vitamina B5, vitamina C, vitamina E și vitamina K, acid folic, potasiu, fier, magneziu și calciu. Are de trei ori mai mulți antioxidanți decât vinul roșu sau ceaiul verde, dar și multe fibre.

Rodia – beneficii pentru sănătate

  • te menține tânără mai mult timp. Datorită conținutului mare de antioxidanți, rodia previne îmbătrânirea prematură.
  • poate trata boala Alzheimer. Tot mulțumită antioxidanților, rodia este recomandată pentru tratarea acestei boli.
  • previne cancerul, în special pe cel de sân, de prostată sau de piele.
  • întărește sistemul imunitar, fiind recomandată mai ales în sezonul rece.
  • scade nivelul colesterolului rău din organism.
  • menține tensiunea arterială la cote normale.
  • ajută la detoxifierea organismului.
  • reglează digestia, datorită conținutului mare de fibre.

Rodia – rețete simple și delicioase

Pentru micul dejun, îți recomandăm un smoothie delicios cu rodie și afine. Vei avea nevoie doar de 100 ml suc de rodie, 100 g iaurt grecesc și 1 ceașcă de afine congelate. Amestecă ingredientele în blender și micul dejun e gata!

La prânz poți încerca rețeta de tocană de quinoa cu dovleac și rodie. Vei avea nevoie de dovleac, ulei de măsline, ceapă, usturoi, ghimbir, 5 condimente, quinoa, prune, suc de lămâie, stoc de legume, bobițe de rodie și frunze de mentă. Găsești AICI modul de preparare.

Ți-e poftă de ceva dulce? Ce spui de pancakes cu iaurt și rodie? Vei avea nevoie de făină, zahăr, praf de copt, sare, iaurt grecesc, ou, vanilie, unt și rodie. Găsești AICI modul de preparare.

Iată un alt desert delicios: tarta raw cu superalimente. Vei avea nevoie de nuci pecan, nuci, scorțișoară, stafide, ulei de cocos, pudră maca, caju hidratat, extract de vanilie, suc de limetă, ulei de cacao, sirop de agave, suc de rosie și pudră de cacao. Găsești AICI modul de preparare.

La cină poți încerca o salată cu pere, rodie, Gorgonzola și nuci. Vei avea nevoie de brânză Gorgonzola, jumătate de rodie, nuci prăjite, pere, rucola, piper, sare, usturoi, ulei de măsline, ulei de nuci, muștar Dijon, suc de lămâie și oțet balsamic. Găsești AICI modul de preparare.

Poftă bună!


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *