Cum poți face pizza mai sănătoasă?

By  | 

Nu ne putem schimba stilul de viață cu unul mai sănătos dacă ne lipsim de lucrurile pe care le iubim, iar toată lumea adoră pizza. Din fericire, există câteva modalități prin care o poți îmbunătăți, făcând-o mai sănătoasă.

Mănânc-o din farfurie, nu direct din cutie

„Termină tot din farfurie”, ne spuneau părinții când eram mici, fără să își dea seama că asta o să ne rămână în minte toată viața. Unul dintre cele mai simple trucuri pentru a consuma mai puțină mâncare este să schimbi farfuria cu una mai mică, păcălindu-te că ai mâncare mai mult. Iar cutia de pizza este doar o farfurie mai mare din care vrei să mănânci tot, deci pune felia de pizza pe o farfurie.

Taie pizza în felii mai mici

Dacă faci pizza acasă, tai-o în felii mai mici. În felul acesta, vei știi că ai mâncat un anumit număr de felii, dar cantitatea va fi mai mică.

Evită anumite topping-uri

Pentru a consuma mai puțină grăsime, evită cârnații, pepperoni, brânza extra și sosurile cremoase. În schimb, topping-urile precum roșii, măsline, ardei, ceapă, dovlecei sau vinete sunt mai slabe.

Evită blaturile umplute pe margine

Dacă marginea blatului este umplută cu brânză sau unt, tot ce faci este să mărești cantitatea de grăsime și numărul de calorii!

Alege blat integral

Din ce în ce mai multe pizzerii oferă și opțiunea unui blat integral, care este mai sănătos decât cel obișnuit.

Sari peste ketchup

Ketchup-ul conține mult zahăr, motiv pentru care îți recomandăm să îl eviți. E de preferat să prepari acasă un ketchup din roșii la conservă, morcovi, ceapă și alte legume, după preferință.

 

Citește și: De ce avem pofte nesănătoase în timpul menstruației? 

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *