Pastreaza-ti silueta! 5 fructe de savurat pe langa meniul de Craciun

By  | 

Când e Crăciunul, nu prea poţi să te abţii de la mâncare… Prea sunt toate preparatele bune şi prea multe îngrămădite într-un timp atât de scurt! În orice vizită te-ai duce, trebuie să te aşezi la masă; acasă, la fel, ai atâtea bunătăţi la dispoziţie că e şi păcat să nu profiţi de ele. Ce poţi face, totuşi, e să mănânci în aşa fel încât să nu-ţi îngreunezi digestia şi caloriile în plus să nu se depună pe tine. Iar pentru asta ai nevoie de fructe! Încearcă să nu te înfrupţi peste măsură din deserturile, salatele cu maioneză şi bucatele cu carne din meniul de Craciun şi să „intercalezi” printre mese, sau chiar să le înlocuieşti din când în când cu fructe proaspete şi sănătoase. Silueta şi arterele tale îţi vor mulţumi!

Rodii

Le găseşti în supermarket toată iarna şi, odată ce înveţi cum să le desfaci cu uşurinţă, te vei convinge de beneficiile pe care aceste fructe le aduc sănătăţii şi frumuseţii tale. Sunt doldora de antioxidanţi care încetinesc procesul de îmbătrânire, precum şi de vitamine şi minerale care îţi cresc imunitatea – iar iarna, organismul tău are mare nevoie de un sistem imunitar impecabil.

Dar ce face rodiile fructele perfecte de savurat în perioada „festinului” de Crăciun e faptul că au capacitatea de a bloca trigliceridele, adică grăsimea care face rău sângelui. Cu alte cuvinte, rodiile atacă grăsimea încă dinainte ca aceasta să se depună în organism! De asemenea, datorită conţinutului ridicat de fibre, rodiile reglează tranzitul intestinal (adio, constipaţie!) şi te ţin sătulă mai mult timp – ceea ce înseamnă că vei mânca mai puţin şi mai rar pe parcursul zilei.

Citrice

Lămâi, grepfrut, portocale, mandarine… citricele sunt binevenite când te „îmbuibi” cu mâncare deoarece acreala lor te ajută să scapi de senzaţia de greaţă şi de prea plin după masă. În plus, sunt bogate în fibre (deci săţioase şi utile în buna funcţionare a digestiei), au capacitatea de a alcaliniza organismul (ceea ce reduce balonarea şi inflamaţiile) şi conţin foarte puţine calorii – iar în perioada Crăciunului, ai mare nevoie să reduci aportul caloric din meniul zilnic!

Gutui

Gutuile nu sunt doar un decor minunat pentru masa de Crăciun, ci şi un fruct perfect pentru a-ţi ajuta organismul să treacă cu bine peste „desfrâul caloric” de sezon. Deoarece au puţine calorii şi multe fibre, gutuile favorizează scăderea în greutate, iar pectina pe care o conţin contribuie la reducerea colesterolului rău din sânge. Şi ştim cu toţii că nivelul de colesterol o ia razna când mâncăm prea mult şi prea gras…

Smochine

La fel ca şi gutuile, smochinele sunt fructe care nu lipsesc din peisajul de iarnă. Deşi sunt dulci, nu conţin multe calorii (în jur de 45 de calorii/ 60 grame) şi pot înlocui cu succes deserturile calorice din meniul de Craciun. Conţinutul ridicat de fibre şi enzime digestive pe care le conţin contribuie la reglarea digestiei, smochinele fiind recunoscute pentru proprietăţile lor laxative. Şi cine nu are probleme cu balonarea când mănâncă mai multe zile la rând preparate pline de zahăr, gluten şi grăsimi?

Avocado

Grăsimi sănătoase! Asta înseamnă avocado şi de el ai nevoie pentru a contrabalansa conţinutul ridicat de grăsimi nesănătoase pe care mai mult ca sigur le vei consuma de Crăciun. 100 grame de avocado înseamnă 160 de calorii, 26% din doza zilnică recomandată de vitamina K şi 17% din cea de vitamina C. Pe lângă acizii graşi mononesaturaţi excelenţi pentru sănătatea inimii şi antioxidanţii care protejează organismul de acţiunea radicalilor liberi, avocado conţine multe fibre şi puţini carbohidraţi, ceea ce înseamnă că favorizează scăderea în greutate şi te fac să mănânci mai puţin şi mai rar.

Nu e chiar atât de complicat să nu te îngraşi de Crăciun. Trebuie doar să ştii cum să „fentezi” mâncarea nesănătoasă!


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *