3 lucruri de reținut când urmezi o dietă

By  | 

Vrei să dai jos câteva kilograme așa că te-ai apucat de o dietă? Ține cont de aceste lucruri foarte importante!

Grăsimea NU te face să te simți sătulă

Unele persoane au impresia că mâncarea grasă este cea care le ajută să se simtă pline cât mai mult timp. Dar nu, nu hamburgerul acela îți va oferi senzația de sațietate! De unde vine mitul acesta? Ei bine, grăsimea este mai lent ingredient al mâncării, așa că mulți ani s-a crezut că grăsimile încetinesc digestia și te simți sătul mult timp. Însă studiile au arătat că acest lucru este fals.

De fapt, proteinele îți dau mai mult senzația de satietate decât grăsimile sau carbohidrații. Pentru a mânca mai mult și a cântări mai puțin, caută să consumi mâncăruri bogate în fibre, cum ar fi fructele, legumele și cerealele integrale.

Citește și: 7 rețete vegane pentru o săptămână sănătoasă și delicioasă 

Săritul peste mese NU te ajută să slăbești

Oamenii au falsa concepție că, dacă sar peste mese, reduc numărul de calorii. Însă, dacă ar ține un jurnal al dietei, și-ar da seama că au consumat chiar mai mult decât numărul de calorii pe care ei credeau că le-au redus. Cei care au obiceiul să sară peste mese se confruntă cu mai multe probleme de greutate, pentru că odată ce încep să mănânce, mănâncă prea mult.

Medicii recomandă să mâncăm odată la 4-5 ore, indiferent dacă este zi de lucru, weekend, concediu sau sărbătoare.

Citește și: Ce alimente trebuie să eviți pe stomacul gol 

Alimentele nesănătoase sunt ok

Multe persoane consideră că nu pot ține o dietă pentru că simt nevoia să se răsfețe cu o ciocolată, un croissant, o pizza… Treaba stă în felul următor: cât timp consumi mai mult mâncare sănătoasă, îți poți permite să mănânci „ceva dulce” o dată pe săptămână, de exemplu. O felie de pizza nu te va îngrășa peste noapte… decât dacă alături de ea consumi și 3 pahare de Cola, apoi o prăjiturică, poate și un cocktail. Fă tot posibilul să ai o alimentație sănătoasă în mare parte a timpului și încearcă să prepari feluri de mâncare cât mai diverse și delicioase.

Citește și: De ce sucul verde este mai sănătos decât sucul de fructe 


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *