Îți pasă ce mănânci?

By  | 

Cu siguranță primul răspuns care îți trece prin minte este „Da, bineînțeles!”, dar nu suntem convinși că acesta e adevărul!

Cum ar fi ca tuturor să ne pese cu adevărat de alimentele pe care le consumăm? În primul rând, am trăi într-o lume mult mai bună, plină cu oameni mai sănătoși și mai fericiți. Din păcate, acestea sunt doar vise, însă noi, cei de la COSMO, suntem aici pentru a te ajuta să faci deciziile cele mai bune în ceea ce privește stilul tău de viață.

Cum ar trebui să arate o masă echilibrată

Cel mai probabil, și tu ai impresia că ai o alimentație destul de echilibrată, însă adevărul este că nu sunt mulți cei cărora chiar le pasă de substanțele ce ajung în organismul lor. Gândește-te la ce ai consumat în ultima săptămână (sau notează pe ceva tot ce vei consuma în următoarea săptămână) și răspunde-ți sincer la următoarele întrebări:

Cât de des mănânci fructe și legume?

Cu siguranță consumi mult prea puține, pentru că ar trebui să mănânci 5 fructe și legume pe zi. Poate îți par prea multe, dar gândește-te câte ar încăpea doar într-un smoothie. Cum, nu îți faci smoothie-uri?! Acestea sunt un mod excelent de a-ți începe dimineața. Să nu uităm de salate sau garnituri mai diversificate – nu, nu e ok să folosești doar cartofi ca garnitură!

Cât de des mănânci prăjeli?

Dintre toate metodele de gătit, prăjirea este cea mai nesănătoasă. Ți se pare că alimentele tale preferate au gust mai bun prăjite? Ce-ai spune să le gătești altfel, dar să adaugi mai multe condimente sau să încerci rețete noi? Și mâncarea sănătoasă poate fi gustoasă!

15 trucuri pentru a mânca mai sănătos

Ce fel de ulei folosești?

Indiferent dacă îl folosești la prăjit (hei, nu am spus că nu poți mânca niciodată ceva prăjit, dar cel puțin încearcă să o faci mai rar), la salate sau la sosuri, uleiul trebuie să fie unul sănătos.

Cât de des consumi alimente procesate?

Printre alimentele procesate se numără cele preparate din ingrediente semi-preparate sau conservate, cele procesate cu îndulcitori, supele sau cremele instant, sosurile, dressing-urile, orezul alb, carnea procesată, cerealele bogate în zahăr, suburile carbogazoase, chipsurile și multe altele.

Cât de des sari pentru micul dejun?

Singurul răspuns corect este „niciodată”.

Exemple de mic dejun sanatos si delicios

Câtă apă bei pe zi?

Musai cel puțin 2 litri pe zi. Bineînțeles, ceaiurile, limonada sau alte băuturi sănătoase și naturale pot fi incluse în această categorie.

Cât de des renunți la produsele animale?

Nutriționiștii recomandă să renunțăm cel puțin o zi pe săptămână la carne, ouă și lactate. Alții fac asta o viață întreagă, nu îți va fi greu să o faci pentru o zi!

Acestea sunt doar câteva dintre întrebările pe care ar trebui să ți le pui pentru a afla dacă ai o alimentație sănătoasă.

Pentru a învăța mai multe despre o alimentație sănătoasă, citește articolele noastre din categoria Sănătate-Diete.


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *