Grăsimea corporală: câte tipuri există și care sunt diferențele dintre ele?

By  | 

În ultimii ani, datorită noilor studii apărute, ne-am schimbat atitudinea față de un grup major de produse alimentare: grăsimea. Aceasta nu mai este considerată principalul dușman al unui corp sănătos (care este zahărul, în caz că nu știai!).

Dar nu toată grăsimea este la fel. Să consumi grăsimi bune este benefic pentru corp, iar anumite tipuri de grăsime corporală pot fi bune. Totuși, există și tipuri rele pentru organismul uman, care ne pot afecta sănătatea.

Iată câte tipuri de grăsime există:

Grăsime maro

Aceasta este grăsimea „bună”, care furnizează energie celulară. De fapt, se hrănește cu picături de grăsime albă și ajută la menținerea greutății. Cunoscută și sub denumirea de țesut adipos maro, este responsabilă pentru temperatura noastră de bază și se găsește în spatele zonei gâtului și pieptului. Pe lângă faptul că este o grăsime care „arde grăsimi”, poate ajuta la menținerea la distanță a diabetului.

Grăsime bej

Aceasta este o combinație de grăsime albă și maro și se găsește de-a lungul coloanei vertebrale și a claviculei. Cu ajutorul exercițiuli fizic, hormonul irisin este eliberat, ceea ce transformă grăsimea albă în grăsime bej. Anumite alimente, în special strugurii, pot contribui, de asemenea, la acest proces de „rumenire”.

Grăsime albă subcutanată

Aceasta stochează calorii și produce adiponectin, un alt hormon care ajută ficatul și mușchii să administreze insulina – insulina este glucoza sau hormonul de control al zahărului, care este foarte important pentru nivelul nostru de energie. Menține glicemia stabilă și menține stocurile de grăsimi albe sub control.

O problemă apare atunci când există prea mult din această grăsime albă, iar metabolismul încetinește. Când se întâmplă acest lucru, începem să ne îngrășăm, în special în jurul șoldurilor, coapselor și zonei burții.

Grăsime subcutanată

Se află doar sub piele și este de grăsimea care este măsurată pentru a determina procentul de grăsime corporală. Se găsește pe tot corpul, dar mai ales pe spatele brațelor, coapsei și coapsei. Ar trebui să eviți excesul de grăsime subcutanată din jurul burții pentru a preveni riscurile pe termen lung ale sănătății, cum ar fi diabetul, bolile de inimă și obezitatea.

Această grăsime produce, de asemenea, hormoni estrogeni la ambele sexe și, dacă există estrogen în exces, devine hormonul dominant, determinând creșterea toxică a greutății, care crește riscul de obezitate, boli cardiovasculare, diabet și cancer.

Grăsimea viscerală

Aceasta este grăsimea adâncă, mai periculoasă, din jurul organelor abdominale. Se poate prezenta ca o „burtă mare”, sau, mai grav, ca un ficat mărit. Aceasta determină o creștere a colesterolului total din sânge, împreună cu substanțe chimice inflamatorii care pot duce la boli de inimă, diabet zaharat tip 2 și cancer.

Cu toate acestea, în proporții sănătoase, este o grăsime esențială pentru sănătatea generală, pentru a proteja organele noastre și pentru a ne menține temperaturile stabile.

Ce ar trebui să mănânci pentru a avea grăsime bună în corp și pentru a scăpa de cea nesănătoasă?

Consumă cereale integrale și proteine slabe, în special fructe și legume cu un indice glicemic scăzut.

Evită consumul de carbohidrați rafinați albi și în locuiește-i cu versiuni „mai maro”.

Fă sport timp de 30-45 minute, de 3 ori pe săptămână. De 2 ori pe săptămână încearcă să faci și exerciții cu greutăți.

Mănâncă puțin, dar des. Împarte-ți mesele în 5-6 mese mai mici de-a lungul zilei.

Detoxifică-ți corpul (dacă nu faci exerciții intense). În aceste zile, bea multă apă și ceaiuri și consumă legume la aburi.

 

Citește și: Cum scapi de grăsime în funcție de zona de pe corp 

 

 

*articol preluat din Cosmopolitan UK (autor: Kim Easton-Smith)

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *