Exercițiile cardio. Informații pentru începători

By  | 

Exercițiile cardio sunt necesare pentru a avea o sănătate de fier. Ele reușesc să îți ofere un plus de energie și o stare de bine, îmbunătățindu-ți calitatea vieții. Indiferent ce tip de exerciții vrei să faci, trebuie să păstrezi timp și pentru cardio!

Dacă ești începătoare, ține cont de sfaturile noastre pentru a te bucura de o experiență cât mai plăcută:

În primul rând, alege activitatea cardio care ți se potrivește cel mai bine. Trebuie să fie ceva care îți place, cu care să te simți confortabil. Orice formă de mișcare va fi puțin grea la început, dacă ești sedentară, dar organismul se obișnuiește repede cu oricare dintre acestea.

Încearcă mersul rapid pe jos, alergatul, mersul pe bicicletă, aerobicul, exerciții pe aparatul eliptic, înotul sau cățărările.

Citește și: Alergat vs mers – care are beneficii mai mari? 

Apoi, stabilește o rutină. Nu îți propune să faci mișcare în fiecare zi dacă ai un program foarte încărcat, pentru că nu vei reuși să te ții de el, apoi vei fi dezamăgită de tine. În schimb, alege zilele cele mai libere din săptămână și fă tot posibilul să faci mișcare atunci. Pentru început, încearcă cu 2 sau 3 zile pe săptămână și notează-le în agendă.

Multe persoane susțin că nu au timp să facă sport – ceea ce e total fals, bineînțeles. Absolut oricine are măcar 10 de minute în fiecare zi în care nu face nimic, iar acel interval de timp poate fi folosit pentru puțină mișcare. Profită de timpul liber pentru a face ceva pentru sănătatea ta!

De asemenea, înainte de a te apuca de cardio, pregătește și obiectele de care ai nevoie: îmbrăcăminte și încălțăminte potrivite, o sticlă de apă, poate un mp3 player.

Odată ce ai început, nu te compara cu alții. Performanțele prietenilor tăi nu ar trebui să te intereseze! Începe ușor, cu 5-10 minute de exerciții light și abia apoi mărește intensitatea. Dacă te simți foarte obosită fă o scurtă pauză, apoi începe din nou. Termină cu 5 minute de exerciții light, nu te opri brusc.

După 4-6 săptămâni, organismul se va fi obișnuit cu antrenamentul – dacă îl faci regulat, bineînțeles. Introdu ceva nou, schimbă-l într-un fel, pentru că ai nevoie de varietate.

Citește și: Totul despre CrossFit, cel mai în vogă trend din fitness-ul american 


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *