Dieta semi-vegetariană scade la jumătate riscul obezității, arată un studiu

By  | 

Un studiu efectuat pe 16.000 persoane a arătat că o dietă semi-vegetariană poate fi cea mai bună metodă de a scăpa de kilogramele în exces și poate scădea cu până la 43% riscul obezității.

Un flexitarian este o persoană care este, în general, vegetariană, care care, ocazional, consumă carne. Acest tip de dietă a ajuns chiar unul dintre cele mai importante tendințe culinare ale anului, iar efectele sale pozitive sunt evidente.

Citește și: Cum să te descurci ca singura vegetariană din familie 

Știm deja că dieta bazată pe plante are numeroase beneficii pentru sănătate, printre care scăderea șansei apariției unei boli de inimă, scăderea riscului de diabet, mai multă energie, un risc mai scăzut de apariție a cancerului etc. În cadrul studiului menționat mai sus un alt beneficiu a fost stabilit (până acum exista doar o corelație, nu o relație de tip cauză-efect): această dietă ajută la slăbit.

Cu cât consumi mai multe fructe și legume, cu atât te îngrași mai greu, iar factorii ca vârsta sau stilul de viață nu au schimbat acest lucru. Mai mult, așa cum am zis și mai sus, înjumătățește riscul obezității!

De ce este flexitarianismul atât de popular? Pentru că este o dietă simplu de urmat! În cazul în care te temi că nu vei reuși să ai o dietă vegană sau ovo-lacto-vegetariană (sau încă nu te-ai informat suficient în legătură cu acestea), poți testa oricând dieta semi-vegetariană, care nu ți se va părea strictă.

Citește și: 7 rețete vegane pentru o săptămână sănătoasă și delicioasă 

Problema cu toate tipurile de carne (pe lângă motivele morale) este că sunt bogate în calorii și grăsimi. Mai mult, carnea procesată (precum baconul sau cârnații) crește riscul apariției bolilor de inimă și al cancerului.

 
*articol preluat din Harper’s Bazaar UK (autor: Becky Fletcher)


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *