Tot ce trebuie să știi despre Dieta Rina

By  | 

Încerci să slăbești, dar nu reușești? Dieta Rina, foarte populară în această perioadă, te-ar putea ajuta. Află care sunt beneficiile sale, ce alimente pot fi consumate și care sunt etapele dietei.

Dieta Rina durează doar 90 de zile și, spre deosebire de alte diete, te ajută să slăbești sănătos, îmbunătățind digestia. Se bazează pe principiul disocierii mâncării, alimentele fiind împărțite în 4 grupe de bază: proteine, amidonuri, carbohidrați și vitamine. Motivul principal pentru care Rina este o dietă atât de folosită este că îți permite să mănânci ce îți place, iar meniul este variat.

Etapele și ciclurile dietei

Așa cum am spus mai sus, alimentele se împart în patru categorii, iar fiecare zi este destinată uneia dintre ele. Singurul lucru care se repetă în fiecare zi este micul dejun, unde trebuie să mănânci fructe, legume, semințe și nuci, pe care le combini cum vrei. Astfel, depinde de tine dacă alegi să le consumi simple, într-o salată sau într-un smoothie.

Ziua proteinelor

În această zi poți consuma carne de pui, curcan, vită sau pește, dar și ouă și brânzeturi. La masa principală a zilei poți consuma și o felie de pâine.

Prânzul consistă în 200-250 grame de proteine, iar carnea trebuie gătită sănătos: fiartă, la cuptor sau la grătar, fără ulei. Ca garnitură îți poți prepara o salată.

La cină trebuie să consumi jumătate din cantitatea prânzului, lăsând la o parte pâinea.

Ziua amidonului

De data aceasta trebuie să mănânci legume (proaspete, fierte, la cuptor sau pe grătar, fără ulei). Varietatea este foarte mare: varză, conopidă, broccoli, porumb, orez, spanac, sfeclă, țelină, cartof, morcov, ciuperci, ceapă, fasole etc.

La prânz, poți prepara o supă de legume, o salată orientală (fără maioneză) sau orez cu legume. Este permisă o felie de pâine.

Seara vei consuma jumătate din cantitatea de la prânz, fără pâine.

Ziua carbohidraților

Spre deosebire de alte diete, Rina îți permite să mănânci și carbohidrați.

La prânz îți poți prepara paste sau pizza (bineînțeles, fără carne), iar la cină produse de patiserie sau chiar ciocolată neagră, clătite sau înghețată.

Ziua vitaminelor

Ultima etapă a dietei Rina constă în micul dejun din toate zilele: fructe, legume, nuci și semințe. Legumele la aburi sau salatele bogate sunt ideale în această zi.

Reguli și sfaturi utile

Pentru a slăbi sănătos, este necesar să faci și mișcare. Chiar dacă nu ai timp să mergi la sală, poți face exerciții acasă sau măcar să mergi pe jos mai mult.

De asemenea, hidratarea este foarte importantă pentru a scăpa de toxine și pentru a slăbi. Bea cel puțin doi litri de apă zilnic sau minim trei în timpul verii.

Chiar dacă poți consuma dulciuri în cadrul dietei, este recomandat să renunți la consumul de zahăr. Acest lucru se face treptat, pentru ca organismul să se obișnuiască cu lipsa lui. Pune din ce în ce mai puțin zahăr în cafea sau lapte sau renunță direct la el, îndulcind băutura cu puțin lapte de migdale; fă-ți singură dulciuri și alege-le pe cele raw vegan, care sunt un doar delicioase, ci și dulci și simplu de preparat.

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *