Dieta perfecta pentru personalitatea ta

By  | 

Cand am aflat ultimele speculatii promovate de cercetatorii din domeniul nutritiei sanatoase – si anume ca ai mai multe sanse sa-ti respecti dieta daca aceasta se muleaza pe personalitatea ta – le-am dat imediat dreptate.

Secretul unei diete eficiente este, pana la urma, felul cum o resimti: daca restrictiile sunt deosebit de pregnante si faci eforturi considerabile sa nu calci stramb, sansele de reusita sunt minime.

Daca, in schimb, te simti ca si cum nu te privezi de nimic, mancand ceea ce in mod natural iti place, psihicul optimist pune si el umarul la gonirea acelor kilograme care iti fac viata amara.

Citeste despre cele cinci tipuri de personalitate descrise mai jos si descopera ce ar trebui sa presupuna dieta ta pentru a se transforma imediat intr-una de succes.

Constiincioasa

Esti de incredere? Iti respecti toate deadline-urile? Ajungi mereu la timp? Tinzi sa respecti regulile cuvant cu cuvant? Psihologii te descriu ca fiind extrem de constiincioasa.

„Acest tip de personalitate este, evident, cel mai predispus la a urma diete dintre cele mai stricte, fara a resimti o presiune prea mare”, spune Martin Hagger, psiholog cercetator la Universitatea din Nottingham.

Persoanele constiincioase prefera diete pe baza de program stabil, care sa nu necesite prea multa coordonare personala. Regulile dinainte stabilite le dau impresia controlului, cu atat mai mult daca sunt redactate de nutritionisti, in care au totala incredere.

Daca te incadrezi in acest tipar, incearca o dieta cu mese la ore fixe si cu gustari, de asemenea, gandite in prealabil. Asigura-te ca ai mereu in frigider ingredientele necesare pentru a-ti respecta orele de mancare.

Daca vei fi nevoita sa improvizezi ceva pe moment, s-ar putea sa ramai cu sentimentul ca ai pierdut controlul. Planifica-ti in avans, saptamanal, orarul nutritiv si nu vei avea probleme in a-l urma cu sfintenie.

Impulsiva

Urasti sa-ti faci planuri? Sa promiti chestii in avans? Te plictisesti repede si nu poti fi atenta pentru prea mult timp la ceva? Persoanele impulsive, mai putin constiincioase, trebuie sa-si ia masuri extra ca „sa reziste” sa tina o dieta, chiar si pentru o saptamana.

Punand pe hartie exact ceea ce trebuie sa mananci in ziua respectiva, iti poate fi de ajutor, spune Hagger. „La pranz voi manca o salata cu pui la gratar si un mar; diseara imi fac supa crema de broccoli si, ca desert, voi servi un pumn de afine„.

De asemenea poate fi util pentru tine sa „spargi” obiectivul general in teluri mai mici, care sa se intinda pe o perioada mai scurta de timp.

Prapastioasa

Ti-e greu sa te relaxezi? Esti predispusa la stari de stres si anxietate? Treci cu usurinta de la o stare de spirit la alta?

Esti ceea ce psihologii numesc o personalitate nevrotica (nu te-ngrijora, nu-i neaparat o chestie negativa; presupune doar ca esti mai sensibila decat cei din jur).

Conform cercetarilor, persoanele nevrotice pun mai mult suflet in diete, se zbat din rasputeri pentru a-si atinge telurile si a-si imbunatati aspectul fizic, uneori ducand lucrurile pana la extrem.

Pentru ei, dieta devine repede o activitate care le ocupa mult timp si le consuma multi nervi, si multi slabesc mai mult si din cauza stresului continuu in care s-au scaldat.

Daca vrei ca dieta ta sa te ajute sa slabesti, dar sa nu lase amprente negative asupra sanatatii tale generale, e important ca pe langa dieta sa faci mult sport (exercitiile fizice te scapa de starea de anxietate si au un efect calmant) si sa iei lectii de yoga sau meditatie.

Fa orice iti ia gandul de la faptul ca-i „musai” sa slabesti si sa semeni cu fotomodelele din reviste, altfel cei din jur nu te vor placea niciodata.

Sociabila

Iti place sa te inconjori de oameni, sa mergi la petreceri, sa taifasuiesti cu colegii de birou? Tu esti mereu cea care organizeaza petrecerile-surpriza pentru amicii tai? Te simti „goala” si deprimata dupa ce petreci o zi inchisa in casa, de una singura?

Jovialitatea, energia si optimismul tau sunt puse la grea incercare in timpul unei diete, mai ales ca-ti place sa iesi constant in oras cu prietenii, iar tentatiile sunt la tot pasul.

O idee ar fi sa incepi o dieta de grup, alaturi de prietenele tale, astfel incat sa va sprijiniti reciproc pe parcursul ei.

E vital sa-ti pastrezi energia la aceleasi cote, sa nu-ti lasi optimismul sa scada pentru ca nu poti sa comanzi frappe-ul cu multa frisca pe care-l savureaza amica ta.

Poti face asta alegand sa consumi alimente care sa-ti dea un „boost” de energie, dar fara sa se vada pe cantar.

Curioasa

Mereu deschisa la aventuri noi, fie ca-i vorba de cea mai recenta expozitie de arta, un festival nou de film sau o idee interesanta gasita pe bloguri? Iti place sa fii creativa si cauti mereu ocazii pentru a-ti demonstra originalitatea?

Psihologii ar spune ca dai dovada de „deschidere la experimentare”. Daca faci parte din categoria curioaselor, cea mai constructiva dieta este… cea inventata de tine!

„Poti varia alimentele si explora noi modalitati de a introduce in program cat mai multe chestii noi, pe care inca nu ai apucat sa le testezi”, explica Hagger.

Pentru ca duci o viata neconventionala, la fel trebuie sa fie si dieta ta. Studiaza site-urile si cartile de specialitate, invata ce e sanatos si ce nu, si treci la explorat si inventat retete noi.

Facand asta, te vei simti bine si nu ti se va mai parea o povara sa te abtii de la anumite feluri de mancare.

Comments

comments

1 Comment

  1. Victoria

    11 octombrie, 2017 at 21:35

    Bună. Aveți dreptate cu tot ce scrie aici.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *