De ce sucul verde este mai sanatos decat sucul de fructe

By  | 

De când suntem mici ni s-a tot spus să bem suc de fructe pentru că e super sănătos, dar mai nou, dacă vrei să bei ce e mai sănătos posibil, trebuie să te reprofilezi pe suc verde. Sucul verde este considerat o băutură-minune, o combinaţie de verdeţuri şi legume care acţionează ca o infuzie intravenoasă de vitamine, minerale şi enzime. Fiind sub formă de suc, deci foarte uşor de digerat şi asimilat, aceste componente ajung direct în sistem şi îţi umplu organismul de nutrienţi şi energie în mai puţin de 20 de minute!

Marele avantaj al sucului verde este că, spre deosebire de sucul de fructe, conţine mult mai puţin zahăr şi calorii (sau deloc, depinde ce pui în el). Fructele conţin zahăr sub formă de fructoză, deci calorii, pe când legumele verzi nu atentează cu nimic la siluetă. Cel mai sănătos şi mai sănătos e să-ţi prepari sucul doar din legume verzi (şi, dacă se poate, organice).

3 sucuri verzi care îţi fac tenul să strălucească de sănătate

Dar pentru că gustul unei astfel de „bombe de vitamine” nu e tocmai plăcut, se obişnuieşte ca sucul verde să fie îndulcit cu două-trei fructe (kiwi, mere, pere, ananas, citrice, lime, afine şi alte fructe de pădure, ghimbir). Proporţia de 70% legume verzi, 30% fructe este suficientă dacă îţi doreşti să te bucuri de beneficiile extaordinare ale sucurilor verzi:

  • sub formă de suc, legumele sunt practic semi-digerate, deci organismul poate asimila toţi nutrienţii din ele, ceea ce nu se întâmplă atunci când consumi legumele ca atare şi organismul începe să le digere de la zero (iar o parte din ele ajung să fie eliminate, prin scaun, cu tot cu nutrienţi)
  • consumând sucuri verzi, poţi bifa mai uşor dozele zilnice recomandate a cât mai multor vitamine şi minerale şi poţi să integrezi în alimentaţie legume pe care în mod normal nu-ţi place să le consumi
  • sucurile verzi stimulează scăderea în greutate şi sunt excelente pentru întărirea sistemului imunitar, deoarece sunt pline de vitamine şi minerale
  • te energizează instant, asigurându-i organismului dintr-un singur foc aproape toţi nutrienţii de care are nevoie
  • protejează sănătatea creierului – s-a constatat că persoanele care beau sucuri de fructe şi legume proaspete de minimum trei ori pe săptămână prezintă cu 76% mai puţine riscuri de a se îmbolnăvi de Alzheimer.

5 superalimente verzi pe care trebuie să le mănânci mai des

Revenind la compoziţia sucurilor verzi, e important să variezi mereu legumele pe care le combini. Organismul are nevoie de un spectru larg de vitamine, minerale şi nutrienţi, iar legumele au fiecare o compoziţie anume. Dacă azi ai băut suc verde din kale şi spanac, mâine foloseşte lăptuci şi spanac, sau ţelină, kale şi spanac. Alege dintre:

  • legume verzi: kale, spanac, broccoli, ţelină, castraveţi, anghinare, salată verde, varză, leuştean, lobodă, lăptuci, măcriş, ştevie
  • ierburi: mărar, pătrunjel, tarhon, mentă, ghimbir, turmeric.

Combină-le cum vrei (adaugă 2-3 fructe, dacă vrei să îndulceşti sucul), astfel încât să-i oferi organismului toţi nutrienţii de care are nevoie pentru a funcţiona optim.

Cel mai indicat e să bei sucul verde dimineaţa, pentru a-ţi energiza organismul cu o doză zdravănă de vitamine şi minerale. Dar poţi bea suc verde oricând pe parcursul zilei, atâta vreme cât e înainte de masă ori la câteva ore după ce ai mâncat. Astfel, organismul va asimila corect vitaminele şi mineralele din suc. Dacă însă bei sucul imediat după masă, absorbţia nutrienţilor va fi îngreunată şi te poţi pricopsi cu indigestie, gaze sau balonare.

Cât suc verde ar trebui să bei pe zi? Un litru de suc proaspăt este suficient pentru a bifa, şi chiar depăşi, porţiile de fructe şi legume recomandate pentru a fi consumate zilnic!

Cum ne îngraşă fructele


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *