De ce e important să mănânci după antrenamente

By  | 

Indiferent dacă îți e foame sau nu după un antrenament, organismul tău are nevoie de mâncare. Am discutat despre asta cu antrenorul personal Rebecca Gahan, care ne-a dat mai multe detalii.

Alimentație după antrenament

De ce e important să mănânci după antrenamente?

„În timpul unui antrenament, în special dacă include exerciții de forță, mușchii tăi sunt afectați și se crează micro-rupturi”, spune Gahan. Astfel, organismul ar nevoie de mâncare pentru a stimula repararea mușchiilor.

Este recomandat ca după antrenamente să consumăm alimente cu proteine, iar Gahan adaugă: „Cu cât mai apropiată este proteina de țesutul uman, cu atât mai ușor se reface corpul”. Cele mai potrivite alimente sunt carnea de pui, vită și peste sau ouăle. Femeile ar trebui să consume în jur de 50 g de proteine, în timp ce bărbații pot consuma în jur de 200 g.

Citește și: Totul despre principiul FITT pentru exerciții eficiente 

Ce se întâmplă dacă nu mănânci după antrenamente?

Dacă nu începi procesul de recuperare la scurt timp după antrenament, corpul tău poate deveni mai slăbit pe termen lung. Mușchii vor rămâne deteriorați, deci îi vei suprasolicita în timpul următoarelor antrenamente.

De asemenea, în timpul antrenamentelor transpirăm, iar odată cu apa pierdem și electroliți. Din acest motiv ne simțim deshidratate, uneori obosite sau chiar simțim că vom leșina.

Citește și: Totul despre CrossFit

 

*articol preluat din Cosmopolitan UK (autor: Catriona Harvey-Jenner)

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *