De ce ar trebui să consumi multe proteine chiar dacă nu mergi la sală

By  | 

O dietă bogată în proteine nu este necesară doar pentru persoanele care obișnuiesc să facă mult sport. Această substanță are numeroase beneficii pentru organism!

Cercetările sugerează că o dietă bogată în proteine oferă o mulțime de beneficii, indiferent dacă ridici greutăți sau doar… telecomanda de la TV.

Apetitul este ținut sub control

Atunci când consumi suficiente proteine, îți vei păstra stomacul plin pentru mai mult timp. Dacă dorești să îți reduci caloriile și nu știi de unde să începi, adaugă mai multe proteine la micul dejun și la gustarea de după-amiază. Nucile sunt o idee foarte bună în acest sens. Astfel, ți se va face foame mai rar, deci vei putea consuma cu până la 400 de calorii mai puțin în fiecare zi.

Citește și: Mituri despre proteine 

Arzi caloriile mai ușor

Proteinele au un efect termic mai mare decât carbohidrații sau grăsimile, ceea ce înseamnă că pot fi prelucrate mai eficient de organism și transformate în energie.

Proteinele protejează mușchii

Este important să ne menținem sănătatea și forța musculară în special când începem să îmbătrânim. Dacă nu consumăm suficiente proteine, masa musculară este pierdută alături de grăsime, ceea ce poate afecta mobilitatea.

Proteinele întăresc oasele

Consumul de proteine nu afectează doar mușchii, ci și oasele. Studiile au arătat că o dietă bogată în proteine scade riscul apariției osteoporozei.

Citește și: Cele mai bune surse de proteine pentru vegetarieni 

Bineînțeles, este important să avem o dietă echilibrată! Să ai o dietă bogată în proteine nu înseamnă să consumi doar proteine.

Care sunt cele mai bune surse de proteine?

Soia. 100 grame de boabe de soia prăjite uscat conțin 39,59 g proteine, iar 100 g boabe de soia fierte conțin 16,6 g proteine.

Ouă. Un ou de dimensiune medie (aprox. 46 g) conține 6,26 g proteine.

Somon. 100 grame de somon conțin 25 g proteine.

Nuci, semințe, migdale, alune, fistic. Acestea sunt și sățioase și au grăsimi sănătoase.

Fasole, linte, năut. Sărace în grăsimi, dar bogate în fibre.


Comments

comments

1 Comment

  1. Iosif

    9 mai, 2017 at 14:12

    Mare grija si la maniera de gatire a ingredientelor. Este esential sa se pastreze acea cantitate de proteina si nu numai, altfel ne raportam doar la niste cantitati dar care nu ne aduc aceleasi beneficii.

    Spre exemplu, o banala carne de pui prajita sau gatita la cuptor isi pierde pana la 20% din cantitatea de proteina declarata 🙂

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *