De ce antrenament cu greutatea propriului corp?

By  | 

Zi de zi, suntem bombardate cu fel de fel de reclame cu aparate de fitness ,,minune”, care mai de care mai sofisticate, care ne promit că vom arde mii de calorii într-un timp scurt, că ne vor topi kilogramele și tonifia corpul peste noapte.

Însă de cele mai multe ori aceste aparate nu fac altceva decât să ne amăgească și să ne „absoarbă” bugetul și timpul. Ei bine, așa cum am aflat și noi, îți spunem și ție că nu ai nevoie de aparate sofisticate pentru a face mișcare, ci doar de tine însuți!

Elena Trifan, antrenor personal cu competenţe în nutriţie, îţi explică de ce antrenamentele cu greutatea propriului corp sunt încă la modă într-o lume invadată de tehnologie!

„De multe ori mă gândesc la vechii greci, care NU deţineau echipamente soficticate, accesorii şi nebunii pentru antrenamente, aşa cum avem noi astăzi şi cu toate astea aveau trupuri atletice, musculoase şi funcţionale, cum astăzi, rar mai întâlnim fără ceva ,,adjuvante”.

Din câte ştim, ei lucrau foarte mult cu greutatea propriului corp. Desigur că nu erau nici expuşi tentaţiilor de azi precum: alimente procesate, stil de viaţă mecanizat, poluare,etc… Însă încercăm şi noi să facem ce putem! Nu spun să ne întoarcem în trecut, însă în materie de sport, să nu uităm, că tot ce înseamnă baza exerciţiilor din atletism, gimnastică, concursuri sportive şi cultură pentru sport, de atunci a început!”

De ce exerciţii cu greutatea corpului?

În primul rând, pentru că le poate face oricine, indiferent de condiţia fizică, indiferent de vârstă. Pentru că se pot lucra mai multe grupe musculare odată, aici avem un plus faţă de alte forme de sport, deoarece, se accelerează mult mai repede arderea grăsimilor.

De asemenea cu exerciţiu fizic, câştigăm o postura corectă, câştigăm mobilitate la nivelul articulaţiilor şi muşchilor, creştem rezistenţă la efort mult mai repede, câştigăm forţă musculară şi să nu uităm: dezvoltarea muşchilor se face natural ,armonios şi plăcut ochiului. Lucrând cu greutatea propriului corp nu o să ajungi niciodată să ai un corp că al unui halterofil sau că al unui animal uriaş.

Corpul meu – haltera mea

Dacă ai un plan de antrenament bine gândit, conceput nevoilor şi obiectivelor tale, poţi obţine rezultate serioase atât în ceea ce priveşte slăbirea,tonifierea şi dezvoltarea masei musculare. Lucrând inteligent poţi dezvoltă atât masă musculară, poţi arde grăsimea şi  transformă corpul într-o opera de artă, atât funcţională cât şi vizuală.

Nu spun că trebuie să faci sport cu greutatea corpului toată viaţă şi că vei puteaobţine rezultate spectaculoase doar aşa, ci vreau să acorzi o şansă că să te poţi convinge că mai există şi altfel de viaţă sportivă în afară aparatelor de fitness. Când vei începe să lucezi şi vei simţi diferenţa, abia atunci o să îmi dai dreptate, când o să vezi pe propria piele simplitatea exerciţiilor şi beneficiile
acestora.

Cum trebuie să execuţi antrenamentul cu greutatea propriului corp?

Recomandat este că execuţia exerciţiilor să fie cât mai corectă, iar între antrenamente să fie o zi de pauză. Nu începem niciodată antrenamentul fără o încălzire cât mai dinamică. Pentru persoanele care nu au făcut sport şi obiectivul lor este slăbire şi tonifiere, recomandat este să se lucreze pe cât posibil toate grupele de muşchi.

Se execută complexe de exerciţii fără pauză între acestea, iar după fiecare complex se face pauză de un minut. Se încearcă atingerea a 10-20 de repetări pentru fiecare exerciţiu, iar de la un antrenament la altul creştem complexitatea, numărul şi seriile exerciţiilor, fiind de fiecare o provocare continuă cu ţine însuţi.


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *