Cum tratezi febra musculara

By  | 

 

Te-ai hotărât să te apuci serios de sport -altfel nu se mai poate- dar după primul antrenament la sală te-ai pricopsit cu o febră musculară de toată frumuseţea…dacă se poate spune aşa. Deşi nu li se întâmplă numai novicilor într-ale sportului, ci şi celor care obişnuiesc să facă mişcare în mod regulat, atunci când fac antrenamente mai intense, febra musculară îţi poate sabota programul pe o săptămână întreagă.

Există 2 abordări în ceea ce priveşte durerea musculară care apare în urma suprasolicitării muşchilor.Prima este de prevenţie şi cealaltă, de tratare. Ideal ar fi să eviţi febra musculară dar de cele mai multe ori suntem nevoiţi să o tratăm. Şi nu cu repaos total, aşa cum am fi tentate probabil. Febra musculară apare în 12-24 de ore după ce ai făcut efort şi dispare singură după 2-3 zile, dar efectele ei pot fi ”îmblânzite” cu câteva remedii la îndemână.

Cum previi febra musculară.

Dacă nu obişnuieşti să faci sport în mod regulat, mai mult ca sigur vei experimenta dureri musculare după prima şedinţă de mişcare, aşa că ai grijă să nu te suprasoliciţi. Deşi ai impresia că poţi să faci faţă unui antrenament dificil de prima dată, nu exagera. Rezistenţa se construieşte în timp, în urma unor antrenamente îndelungate.

Dacă eşti sportaholică şi vrei să îţi testezi limitele cu tot felul de sporturi diferite este probabil ca după prima şedinţă să capeţi febră musculară. Chiar dacă organismul tău este obişnuit cu efortul, fiecare tip de sport te va solicita în diferite moduri iar muşchii tăi reacţionează diferit atunci când schimbi rutina de antrenament. Nu da totul de la prima şedinţă!

Unii sportivi profesionişti folosesc câteva trucuri pentru a-şi alina febra musculară după un antrenament intens. În urma unui studiu s-a dovedit că sucul de pepene roşu poate atenua cu adevărat durerile musculare dacă îl consumi înainte să începi să faci mişcare. Sucul de pepene conţine o anumită substanţă care are efectul de a proteja muşchii de durere. Tot la capitolul alimentaţie, consumă proteine şi glucide, care ajută la refacerea ţesuturilor vătămăte.

Cum tratezi febra musculară.

Se întâmplă chiar şi celor mai buni sportivi din când în când să capete febră musculară. Unii dintre ei folosesc un tratament naturist care pare a da rezultate sigure. Cicliştii folosesc cataplasme cu arnică din 4 în 4 ore, o floare galbenă care creşte şi la noi. Sportivii susţin că arnica şi produsele cu extract de arnică sunt un tratament eficient pentru febra musculară.

Deşi numai chef de mişcare nu ai, febra musculară poate fi combătută cu…mişcare. Poate ai impresia că nu te mai poţi ridica dimineaţa din pat sau la job de pe scaun, dar continuă să faci cât mai multă mişcare uşoară. Te vor ajuta şi băile fierbinţi, alternate cu duşuri reci şi un masaj cu geluri antiinflamatoare. Febra musculară poate fi un pretext grozav să te abonezi la masaj la iubitul tău!

Dacă durerile musculare persistă este posibil ca ele să nu fie o simplă febră musculară, aşa că îţi recomandăm să faci cât mai curând o vizită la doctor.

Tu cum tratezi disconfortul creat de febra musculară?

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *