Cum scapi de pofta de dulce?

By  | 

Zahărul este peste tot în jurul nostru și ne este greu să îl evităm, având în vedere că este „ascuns” în foarte multe produse. De la iaurt la pâine și de la oțet balsamic la sosuri pentru salate, aproape orice conține și zahăr. Unele persoane nu își pot imagina să renunțe la el, fiind dependente – la propriu, are un efect mai puternic decât cocaina asupra creierului!

Astfel, apare și pofta de dulce, mai puternică la unele persoane decât la altele. Partea proastă e că, cu cât consumi mai mult zahăr, cu atât simți nevoia de mai mult. Deci ce e de făcut?

Evită mezelurile și alimentele procesate

Nu te așteptai la asta, nu? Treaba stă în felul următor: chiar și aceste alimente au zahăr (în cantități destul de mari, chiar), iar multe persoane le consumă zilnic. În plus, dacă nici nu luăm în considerare acest motiv, mezelurile și alimentele procesate oricum nu sunt sănătoase, deci fă tot posibilul să renunți la ele.

Citește și: Cum descoperi zahărul ascuns din alimente 

Bea mai multă apă

Creierul poate confunda nevoia de apă cu cea de dulce, în special vara, când ești mai deshidratată. Ai grijă să ai mereu o sticlă de apă la tine și prepară-ți limonade și ceaiuri (neîndulcite!).

Consumă smoothie-uri

În loc să mănânci o înghețată sau un baton de ciocolată mai bine fă-ți un smoothie. Sigur, și acesta conține zahăr, dar vine din surse natruale, neprocesate – legume și fructe proaspete și pline de vitamine. Bineînțeles, ar trebui să eviți smoothie-urile și shake-urile pe care le găsești în supermarket.

Alege gustări sănătoase

Când simți nevoia să consumi ceva dulce, alege în schimb niște alune sau migdale. În felul acesta, vei consuma ceva sănătos.

Citește și: Cu ce poți înlocui zahărul din alimentație 

Ai grijă de sănătatea mentală

Multe persoane apelează la mâncare sau dulciuri atunci când sunt stresate sau deprimate. Fă tot posibilul să te relaxezi altfel: de exemplu, citește sau desenează.

 


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *