Cum sa prepari smoothie-ul prefect

By  | 

Cui nu îi place un smoothie gustos şi hrănitor? Această băutură densă este foarte uşor de preparat prin amestecul într-un blender a diferitelor combinaţii de fructe, legume si alte ingrediente precum lapte sau unt de arahide.

În general, un smoothie este format din trei părţi: o parte de tip lichid de bază, fructe şi/sau legume şi gheaţă. De asemenea, dacă vrei poţi adăuga şi topping-uri sau garnituri.

Problema este că, deşi în teorie un smoothie este o băutură foarte sănătoasă, ea poate deveni o adevărată bombă calorică dacă nu ştii ce să foloseşti în prepararea sa. Din acest motiv, ţi-am pregătit reţeta unui smoothie perfect.

Vei avea nevoie de:

Lichid. Ştii deja că ai nevoie de lichid pentru a prepara un smoothie, însă alege cu grijă. Evită sucurile – sunt foarte bogate în zahăr (chiar şi cele naturale). În schimb, foloseşte lapte de migdale/de soia/de orez/de cânepă neîndulcit, lapte degresat sau apă.

Banane îngheţate. Pentru a îndulci natural smoothie-ul şi pentru a fi cremos, feliile îngheţate de banană sunt perfecte. În plus, nu sunt nici scumpe. 

Alte fructe îngheţate. Foloseşte ananas, mango, mere, struguri, mure sau afine pentru a răci smoothie-ul fără a folosi gheaţă (la unele blendere nu poţi adăuga gheaţă).

Proteine. Un smoothie bun are şi multe proteine; acestea încetinesc digestia carbohidraţilor şi nu îţi va fi iar foame prea repede. Foloseşte tofu sau iaurt grecesc degresat.

Legume. Adaugă 1 ceaşcă de legume pentru porţia zilnică recomandată. Foloseşte spanac sau nap fiert şi tăiat în bucăţele. 

Pentru un plus de sănătate, adaugă în prepararea băuturii şi seminţe de chia sau de cânepă, unt de arahide sau de migdale.

Opţional: pentru a îndulci şi mai mult smoothie-ul, adaugă 2 linguri de îndulcitor lichid ca siropul de arţar. 

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *