Cum să NU ții diete, dar să ai un corp de invidiat

By  | 

Unele femei nu țin niciodată diete, pentru că acestea nu fucționează, susține nutriționista Carla Heiser. Totuși, ele reușesc să aibă un corp de invidiat, dar nu putem „da vina” pe genele lor, ci pe stilul de viață.

Iată 10 lucruri pe care le putem învăța de la femeile care nu țin diete:

Nu orice zi este o ocazie specială

Gogoși sau pizza la birou, o cină prea copioasă la restaurant, tort la ziua unei prietene – aceste evenimente pot reprezenta ocazii speciale, dar au loc prea des. E ușor să justificăm excesele alimentare, dar asta nu înseamnă că e ok să le facem. Alege cu grijă momentele când mănânci ceva ce îți poate afecta sănătatea și silueta. De exemplu, împarte desertul cu partenerul tău dacă luați o cină romantică, mănâncă tort la ziua ta sau de Revelion, dar nu cu ocazia fiecărei aniversări și sari peste gustările nesănătoase de la birou.

Vorbește în timpul cinei

Chiar dacă te-ai pus la masă ca să mănânci, să vorbești cu partenerul, familia sau prietenii în timpul acesta te poate ajuta foarte mult. Atunci când mâncăm, trebuie să o facem încet, mai ales pentru a ne da seama când ne-am săturat. Un truc simplu pentru a mânca mai încet este să vorbești cu ceilalți oameni de la masă.

Citește și: „Trucuri de dietă” periculoase pentru sănătate 

Evită alimentele de tip „diet”

Alimentele pe a căror etichetă scrie că au un conținut scăzut de grăsimi sau de calorii par o idee bună, dar sunt adesea foarte procesate și bogate în carbohidrați, care se vor transforma în zahăr. În plus, companiile care le fabrică îndepărtează grăsimile, dar adaugă zahăr, sare și alți aditivi. Soluția nu este să alegi acest tip de alimente, ci să citești cu atenție etichetele, pentru a știi exact ce urmează să consumi.

…în special sucurile

Îndulcitorii artificiali sunt controversați. În timp ce unele studii arată că aceștia nu afectează greutatea, alte cercetări sugerează că băuturile fără calorii pot determina creșterea în greutate stimulând foamea. Cel mai bine este să le eviți complet. În plus, „când comandăm o băutură dietetică, considerăm că pentru că are mai puține calorii ne putem comanda niște paste cu brânză în loc de salată”, spune doctorul Lori Shemek.

Nu există mâncare bună sau proastă

Nu trebuie să te gândești că brioșele sunt rele, dar varza kale este bună. Un studiu al Universității din Toronto a arătat că femeile care nu au avut voie să consume ciocolată timp de o săptămână au experimentat mai multe pofte, apoi au consumat mai multă ciocolată decât înainte. Nu îți pune restricții, ci încearcă să alegi mai multe alimente sănătoase.

Dormi suficient

Lipsa unui somn odihnitor are efecte hormonale care generează creșterea în greutate și modifică apetitul pentru a prefera alimentele bogate în calorii. În plus, dacă ești obosită nu te poți motiva să faci și puțină mișcare.

Citește și: 5 greșeli de dietă și sport care te îmbătrânesc 

Nu te mai simți vinovată

Ai mâncat și cheeseburgerul, dar și cartofii prăjiți? Asta e, nu vine sfârșitul lumii. E important să te ierți și să treci mai departe, încercând să faci alegeri mai bune pe viitor. E necesar să avem o relație mai bună cu mâncarea și să nu ne judecăm prea aspru. Imaginează-ți că nu tu ai făcut asta, ci o prietenă; cu siguranță o vei înțelege și nu vei considera că această scăpare este un eșec.

Experimentează în bucătărie

Mâncarea sănătoasă nu trebuie să fie plictisitoare! Experimentează diferite combinații și testează mai multe condimente, pentru a te bucura mereu de preparate sănătoase, dar și interesante.

Nu număra caloriile

Există o diferență uriașă între modul în care corpul utilizează 1000 de calorii de junk food și 1000 de calorii de „mâncare obișnuită”. Să fii obsedată de calorii înseamnă să refuzi alimente precum peștele gras, avocado, ulei de măsline sau de cocos, nuci și multe altele, care au numeroase beneficii. Nu numărul caloriilor este important, ci echilibrul.

Ai grijă la zahăr

„Corpul tău poate gestiona doar o anumită cantitate de zahăr. Dacă exagerezi, este transformat în grăsime”, spune Heiser. Nu e obligatoriu să renunți complet la zahăr, dar trebuie să observi reacțiile corpului. Pe baza acestora, ar trebui să știi cât de mult trebuie să reduci cantitatea de zahăr consumată.

Nu uita, mâncarea ar trebui să te facă să te simți bine și să te mențină sănătoasă, iar femeile care nu țin diete, ci au o alimentație echilibrată, știu acest lucru.

 

 

*articol preluat din Cosmopolitan UK (autor: Jessica Migala)

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *