Cum să fii vegetariană sau vegană „on a budget”

By  | 

Multe persoane au impresia că dieta vegetariană sau vegană este prea costisitoare în România, ceea ce e departe de adevăr. De fapt, pentru mulți această schimbare de alimentație îi poate ajuta chiar să facă niște economii.

„De unde îți iei proteinele?”

O întrebare pe care toți vegetarienii și veganii o urăsc. 🙂 Pentru a nu cheltui mulți bani, alege alimente bogate în proteine, dar care sunt ieftine. De exemplu, fasole, orez, quinoa, linte, cușcuș, mazăre uscată, porumb sau năut.

Eco și bio nu înseamnă scump!

Crește-ți singură ierburile pentru a obține cele mai aromate mâncăruri. Poți începe cu pătrunjel, cimbru, rozmarin, salvie și busuioc. Nu ai nevoie de grădină, nici măcar de balcon, ci doar de un pervaz.

Supermarket vs piață

Pentru a te bucura de produse proaspete, gustoase, dar și ieftine, fă-ți cumpărăturile la piață.

Congelează

Renunță la legumele și fructele importate și păstrează-le pe cele locale la congelator. La finalul verii, cumpără cantități mai mari de la piață și congelează-le!

Gătește acasă

Din păcate, opțiunile vegetariene sau vegane pe care le găsești în restaurante se împart în două categorii: cartofi prajiți sau te costă jumătate de salariu. Desigur, exagerez (doar puțin!). Gătește mai des acasă și păstrează o porție și pentru prânzul de a doua zi de la birou.

Încearcă rețete noi

Pentru a nu te plictisi, testează cât mai multe rețete. Apoi, stabilește câteva preparate care sunt gata în 10-15 minute și pentru care ai mereu ingredientele necesare în cămară. În felul acesta, eviți să comanzi fast food dacă ajungi acasă obosită.

 

Citește și: Cum să te descurci ca singura vegetariană din familie 

Citește și: 7 rețete vegane pentru o săptămână sănătoasă și delicioasă 

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *