Cum să eviți posibilele pericole ale unei diete vegetariene

By  | 

Multe persoane consideră că dieta vegetariană nu este sănătoasă, ceea ce este, bineînțeles, foarte departe de adevăr. Iată cum să eviți posibilele pericole ale acestei diete.

„Am încercat să devin vegetariană, dar mă simțeam mereu rău, așa că am renunțat.”
„Cunosc pe cineva care a avut probleme la stomac pentru că nu mânca carne.”
„Am fost și eu vegetariană o săptămână, dar eram mereu obosită.”

Citește și: Cum să te descurci ca singura vegetariană din familie 

De câte ori nu ai auzit așa ceva? Foarte multe persoane ajung să aibă probleme de sănătate atunci când renunță la carne, motiv pentru care decid că organismul are nevoie de produse animale. Evident, acest lucru este total neadevărat – există milioane de vegetarieni în lume care trăiesc bine merci, fără probleme de sănătate. Fac ei ceva special?

Problema este că mulți sunt obișnuiți să mănânce carne aproape la orice masă, iar în alimentația lor nu prea există diversitate. Astfel, când decid să renunțe la carne au impresia că nu au ce mânca și chiar consumă doar câteva alimente și mâncăruri neinteresante. În plus, nu puțini sunt cei care pur și simplu nu se informează înainte de a-și schimba alimentația.

O dietă vegetariană îți poate aduce multe beneficii pentru sănătate, dar este foarte important să știi ce trebuie să mănânci.

Cum să eviți posibilele pericole ale unei diete vegetariene

„De unde îți iei proteinele?”

În primul rând, informează-te! Există numeroase cărți sau articole pe internet pe care le poți citi pentru a afla care sunt nutrienții de care ai nevoie și din ce alimente îi poți lua. Este de înțeles de ce nu te simți bine dacă renunți la carne, atâta timp cât mănânci doar cereale cu lapte, supă la plic, pateu vegetal și salate.

Citește și: De ce am ales să fiu vegetariană 

O întrebare pe care probabil toți vegetarienii o aud măcar o dată este „De unde îți iei proteinele dacă nu mănânci carne?”. Dintr-un motiv sau altul, multe persoane cred că singura sursă de proteine este carnea, însă există o mulțime de alte alimente bogate în proteine. De exemplu, soia, fasolea, nucile, ciupercile, quinoa, spanacul, broccoli, mazărea și multe altele.

„De mâine sunt vegetariană!”

Alimentația nu ar trebui schimbată brusc. Corpul tău este obișnuit cu carne, deci este normal să te simți ciudat dacă renunți complet la aceasta. Înainte de a deveni vegetariană, fă tot posibilul să consumi o varietate mare de alimente.

Încearcă în fiecare zi o rețetă nouă, vegetariană. Chiar dacă mai consumi și carne în acest timp, măcar o masă sau două pe zi ar trebui să fie lipsite de aceasta. În felul acesta, vei descoperi că ai multe alte opțiuni, iar corpul tău nu va suferi un șoc.

„Dar dacă dieta vegetariană îmi va face rău?”

Înainte de a-ți schimba dieta, ar trebui să îți faci analizele, pentru a vedea dacă în acest moment ești sănătoasă. Suntem obișnuiți să mergem la medic doar dacă avem o problemă, însă analizele ar trebui făcute o dată pe an. Mulți au impresia că s-au îmbolnăvit brusc când au renunțat la carne, dar, de fapt, nu erau 100% sănătoși nici înainte. Doar pentru că nu te simți rău în acest moment, nu înseamnă că totul este în regulă.

Citește și: 5 rețete vegetariene pe care trebuie să le încerci 

Apoi, fă trecerea treptat. Nu ar trebui să fie prea greu, dacă ai început deja să încerci rețete noi.

„De ce îmi e mereu foame?”

Simplu: pentru că nu mănânci ce trebuie. Dieta vegetariană nu ar trebui să te înfometeze! Mai informează-te o dată, pentru a-ți da seama exact unde greșești.

„De ce sunt mereu obosită sau mă ia cu leșin?”

Atâta timp cât organismul tău primește toți nutrienții de care ai nevoie, dieta vegetariană nu ar trebui să îți fure din energie.


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *