Cum să ai un corp de invidiat chiar şi după ce devii mămică!

By  | 

Ştim cu toate cât ar trebui să luăm în greutate în timpul sarcinii însă, din păcate, majoritatea ne îngrăşăm ceva mai mult şi, de cele mai multe, ori fără un pic de ajutor nu prea reuşim să dăm jos kilogramele rămase şi să ne tonifiem aşa cum ne dorim.

Este normal să ne gândim la bebeluşul nostru, să-i acordăm toată grija,dragostea şi atenţia de care are nevoie dar, ca femeie, nu trebuie să te neglijezi niciodată.

Așadar, pentru toate mămicile Cosmo cool, Elena Trifan – antrenor personal şi specialist în nutriţie sportivă (www.antrenor-personal-salus.ro) – ne spune câteva sfaturi utile pentru slăbirea după naștere.

Dacă au trecut două-trei luni de la venirea pe lume a bebelușului tău şi medicul ţi-a recomandat exerciţii și efort fizic pentru slăbirea după naștere, iată ce ar trebui să faci!

În perioada în care încă alăptezi ar trebui să alegi exerciţii moderate, care să îţi întărească musculatura abdomenului şi să te ajute să redobândeşti formele tale de dinainte de sarcină.

Evită exerciţiile alerte şi optează pentru antrenamente de tonifiere, executate la sol. Este important, ca înainte de toate, să începi cu un program de recuperare a musculaturii abdominale. Aici recomand exerciţiile de izometrie care sunt printre cele mai eficiente atunci când vrem să tonifem în mod special anumite zone ale corpului.

Izometria se bazează pe lucrarea musculaturii şi arderea grăsimilor fără greutăţi, prin menţinere, adică cu forţă proprie. Nu numai că nu te fac să transpiri şi să gâfâi, dar exerciţiile izometrice cresc, de asemenea, forţa musculară mai rapid şi mai intens decât exerciţiile dinamice.

Atunci când vine vorba de slăbirea după naștere, îţi recomand să alegi antrenamente de 45 de minute, de două, trei ori pe săptămână, cu cel puţin două zile de pauză între antrenamente. Este foarte important să îţi asculţi corpul, astfel încât să adaptezi intensitatea exerciţiilor la nivelul tău de rezistenţă fizică, fără să te suprasoliciti.

O altă formă de sport pe care o poţi face tot în perioada de după sarcină sunt exerciţiile din Pilates.

Majoritatea exerciţiilor de Pilates tonifiază musculatura din zona abdominală, lombară, fesieri, spate şi picioare. Dacă sunt executate corect, acestea îţi vor tonifia zonele dorite şi te vor ajuta să elimini tensiunea din zona coloanei cervicale şi omoplatilor care, atunci când alăptăm, nu este tocmai potrivită pentru coloană. Concentrează-te asupra execuţiei şi vei avea rezultate în doar câteva săptămâni!

După naştere ştim că abdomenul arată ca o minge dezumflată, pielea este destul de flască şi întinsă. Pentru o modelare mai rapidă şi non-invazivă, apelează la masajul de modelare. Acesta s-a dovedit de-a lungul timpului a fi una dintre cele mai eficiente proceduri de remodelare, recomandate femeilor după sarcină.

Prin acţiunea mecanică a masajului se stimulează foarte bine secreţia de colagen şi elastina, pielea devenind astfel mult mai fermă.

Toate aceste exerciţii combinate cu un plan alimentar sărac în calorii, dar hrănitor, te pot ajuta să scapi de kilogramele în plus, să te tonifiezi şi să te modelezi, chiar dacă alăptezi.



Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *