Cum găsești motivația să faci sport?

By  | 

Te-ai hotărât să faci sport, ai ales câteva exerciții, te-ai ținut de ele două-trei zile, apoi ai renunțat. Știm cum e, și noi am trecut prin asta! Pentru a te ține de antrenamente, e nevoie să îți găsești motivația, ceea ce nu este întotdeauna ușor.

Ne dorim să slăbim, să avem corpul mai tonifiat, să fim mai sănătoase, să avem o stare de spirit mai bună… Dar nu ne dorim neapărat să facem sport pentru a ne atinge scopul. Și găsim suficiente scuze pentru care să fim sedentare: petrecem prea mult timp la birou, timpul liber e plin de alte evenimente și obligații sociale, nu avem cu cine să facem sport, nu te simți în siguranță în cartierul în care locuiești sau abonamentul la sală este prea scump.

Citește și: Exercițiile cardio. Informații pentru începători 

Există două tipuri de motivație: extrinsecă și intrinsecă

Motivația extrinsecă include motivele externe care te pot convinge să faci sport: vrei să arăți bine vara, pe plajă; vrei să slăbești până la nuntă; vrei să arăți de milioane atunci când porți un crop top.

În aceste cazuri, nu vei face sport pentru că îți place, ci pentru că simți că trebuie. Această motivație poate fi suficient de puternică pentru un timp, dar, atunci când ți-ai atins scopul, motivația a dispărut, devii din nou sedentară și kilogramele se pun la loc.

Motivația intrinsecă, în schimb, vine din interiorul tău și include: faci sport pentru că te simți bine în acest timp sau imediat după; faci sport pentru că te relaxează; îți dorești să fii întotdeauna sănătoasă etc.

E clar că cel de-al doilea tip de motivație este mai importantă, pentru că e mai puternică și nu ți se pare că ești obligată să faci sport.

Cum găsești motivația să faci sport?

În primul rând, renunță la scuze! Abonamentul la sală e prea scump? Atunci fă sport acasă. Îți e teamă să ieși la alergat în cartierul tău? Mergi la sală sau lucrează în casă. Petreci prea mult timp la birou, după care ieși în oraș cu prietenii? E imposibil ca măcar în două zile pe săptămână să nu ai liber 2 ore.

Apoi, hotărăște ce tip de exerciții vrei să faci. Poți încerca mai multe până îl descoperi pe cel preferat, dar nu uita că trebuie să le schimbi din când în când. Stabilește de la bun început durata și intensitatea exercițiilor și, cel puțin primele dăți, nu te forța prea tare.

Citește și: Totul despre principiul FITT pentru exerciții eficiente 

E foarte important să găsești un tip de exercițiu care să îți placă. Nu trebuie să fii super pasionată de asta, dar nici să urăști faptul că faci sport.

Nu uita să fii flexibilă. Vor exista din când în când zile în care nu te vei simți motivată, dar nu trebuie să renunți de tot la sport. Dacă ți se întâmplă asta, plimbă-te prin cartier 20 de minute în timp ce asculți muzică mai antrenantă. Este extrem de simplu și te vei simți minunat pentru că nu ai stat degeaba în casă.

Apoi, stabilește niște recompense pentru tine. De exemplu: dacă luna asta reușesc să ies la alergat de 3 ori pe săptămână îmi voi cumpăra setul acela de cărți pe care îl vreau demult sau o jachetă nouă.

Tu cum reușești de obicei să te motivezi să faci sport?

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *