Cum descoperi zahărul ascuns din alimente

By  | 

Nutriționiștii recomandă să consumăm mai puțin zahăr, dar asta include și alimentele cu un conținut mare de zahăr adăugat, care este foarte nociv pentru sănătate.

De ce ar trebui să evităm zahărul?

Problema cu zahărul este că furnizeză energie (calorii), dar nu are o valoare nutritivă. Deși o cantitate mică de zahăr nu creează probleme, cei mai mulți oameni nu știu exact cât zahăr consumă zilnic. Astfel, zahărul duce la o creștere mare în greutate.

Citește și: 5 alimente despre care nu știai că sunt pline de zahăr 

Care alimente au zahăr adăugat?

Din păcate, foarte multe. De la sucuri carbogazoase la ceaiuri și sucuri „naturale” de fructe până la iaurt, cereale, dar și dressing-uri pentru salată sau ketchup, toate aceste alimente pot avea zahăr adăugat.

Ce trebuie să căutăm pe etichetă?

Pentru a evita produsele cu zahăr adăugat, caută pe etichetă următoarele cuvinte:

  • sugar – zahăr
  • brown sugar – zahăr brun
  • corn sugar – zahăr de porumb
  • syrup – sirop
  • corn syrup – sirop de porumb
  • fructose – fructoză
  • glucose – glucoză
  • sucrose – zaharoză
  • raw sugar – zahăr neprocesat
  • honey – miere

Citește și: Consumi prea mult zahăr?

Mai departe, verifică tabelul nutrițional de pe produsul cumpărat. De obicei, aici este notată cantitatea de zahăr la 100 g de produs, deci, dacă vei mânca mai mult, vei consuma mai mult zahăr.

Cu ce poți înlocui zahărul?

Cea mai simplă modalitate de a-ți stăpâni pofta de zahăr este să consumi fructe. Mănâncă fructe simple, fă-ți o salată de fructe sau un smoothie, pune-le în iaurt natural, în cereale sau consumă-le alături de brânză nobilă.


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *